Lewis de Monaco
26 mai 2019Hamilton a adus echipei Mercedes a șasea victorie consecutivă din 2019
Cine ar fi crezut, pe vremea când francezii de la Renault preluau uzina Dacia, că va veni o vreme când Dacia şi Porsche vor prezenta, aproape concomitent, noile generaţii ale modelelor din aceeaşi categorie de automobile, cea mai „la modă” în industria auto? Desigur, este o nebunie să le compari pe şosea sau tehnologic, însă Cayenne şi Duster au în comun nu doar apartenenţa la categoria SUV ci şi rolurile de etalon în segmentele lor, diametral opuse: Porsche a urcat sportivitatea în segmentul SUV-urilor de lux iar Duster a dus conceptul SUV la nivelul cel mai accesibil pentru clienţi.
Până la debutul oficial complet, programat pentru 12 septembrie la Salonul Auto de la Frankfurt, Dacia ne prezintă designul exterior şi faptul că „noul Duster oferă un confort sporit, beneficiind de un interior complet nou, cu materiale de calitate”. Pentru designul interior şi „noile echipamente” trebuie să aşteptăm 12 septembrie, însă aflăm despre disponibilitatea jantelor de 17 inch şi că „parbrizul este poziţionat cu 100 mm mai în faţă şi mai înclinat în comparaţie cu al modelului actual, fapt care sporeşte senzaţia de spaţiu disponibil în interior”, potrivit comunicatului Dacia.
„La ochi”, ampatamentul pare uşor crescut, dacă nu este o iluzie datorată noului design al pragurilor. Dimensiunea pneurilor pentru jantele de 17 inch rămane o necunoscută, deşi este un aspect foarte important pentru pasionaţii de off-road. Dacă pornim de la faptul ca actuala generaţie montează 215/65 R16, atunci o probabilă configurare 215/60 R17 ar permite echiparea cu anvelope Michelin Latitude Cross, de exemplu.
Dincolo de detaliile de design, ca „ansamblul led în trei segmente”, „scuturile mai mari” şi noua nuanţă de caroserie Orange Atacama, sunt lesne de observat câteva progrese semnificative faţă de prima generaţie, construită pe aceeasi platformă.
În primul rând, designul SUV-ul Dacia nu mai inspiră doar o interpretare SUV excelentă a berlinei Logan, ci prin alimentarea trăsăturilor specifice categoriei, care sugerează robusteţe şi protecţie, Duster are acum o imagine exclusivă în actuala gama Dacia, chiar dacă respectă trăsăturile de succes ale primei generaţii şi cursul estetic actual al mărcii. În al doilea rând, calităţilor estetice ale primei generaţii, adică originalitatea şi simplitatea li se adaugă acum şi strălucirea unui proiect mai elaborat, cu mai multă atenţie acordată detaliilor. Aşteptând designul interiorului, urăm succes noului Duster şi lăsăm designerii să ne explice conceptul care a stat la baza noului proiect: