Hamilton deschide show-ul

Reporter Stiri Sport

Cu mici excepții, Formula 1 se reia cam de unde s-a oprit la finalul sezonului trecut. Regina balului 2017, Lewis Hamilton nu are de gând să cedeze coroana și, cu un armăsar ceva mai hotărât decât „il cavallino rampante” Ferrari, își adjudeca al 7-lea pole position la Albert Park și al 73-lea din carieră. Ferrari va ocupa pozițiile 2 și 3 pe grila de start, însă de data aceasta Kimi Raikkonen este vioara 1, la 0,664 secunde de noul record de circuit al lui Hamilton.

Duel roată la roată sau roată la zid?

Vettel, care a fost dominat de colegul său și în probele libere, pornește de pe locul 3. Probabil cu un ochi râde și cu altul plânge pilotul german de la Ferrari. Pe de o parte, doar de patru ori în ultimii zece ani s-a câștigat cursa pornind din pole position în Marele Premiu al Australiei, iar Lewis a fost invincibil în turul rapid și datorită „butonului magic”, care înflăcărează al său Mercedes în modul „calificări”. Pe de altă parte, în spatele lui Vettel s-a clasat Max Verstappen, iar statistica nu îl mai avantajează.  Germanul poate doar să spere că, la vârsta lui Max, talentul are încă șanse să îi depășească încăpățânarea și să îi paveze cu puncte și fair play drumul spre titlul mult visat, pentru moment încetinit de acrosaje. Nimic nu este jucat, însă pare că în 2018 vom avea parte de un nou duel Ferrari-Mercedes, cu RedBull la vânătoare de răniți.

Haas face un pas în față

După încordarea lui Kimi în fața lui Vettel, Haas este a doua surpriză, clasând ambele monoposturi în fruntea plutonului fără drept de apel, pe locurile 5 și 6. Renault își continuă evoluția în ritmul unui vulpoi bătrân, cu Hulkenberg și Sainz pe 7 și 9, încadrându-l pe eroul local Ricciardo, penalizat în probele libere cu trei poziții pe grilă, pentru exces de viteză pe steag rosu.

Furnizorul de motoare pentru RedBull și McLaren, Renault începe al treilea sezon de la revenirea cu echipa proprie în Formula 1. Deja ne putem aștepta la un pachet mai competitiv și la o constanță a rezultatelor, mai ales după înlocuirea lui Jolyon Palmer cu juniorul Carlos Sainz, odată ce abilitățile off-track ale monopostului Renault au fost suficient testate.

Locul zece este îngreunat de povestea tristă a celui de-al doilea pilot Mercedes, Valteri Bottas, care a avut o zi proastă și a sfârșit în zid tentativa de a reuși ceea ce se pare că nu îi era scris, adică un tur de calificare de prima linie a grilei de start.

McLaren și Williams nu au prins top 10. Dacă McLaren se luptă cu propria inabilitate de a adapta unele soluții tehnice moștenite din istoricul cu Honda la noul motor Renault, Williams folosește un cuplu de piloți prea “verde” pentru a-i exploata și evalua cu adevărat potențialul.

Horner vede roșu

Până la asaltul de mâine al lui Verstappen asupra lui Vettel, RedBull a pornit atacul la Ferrari încă de vineri. La conferința de presă a șefilor de echipa, Horner l-a luat în coarne pe Arrivabene, reproșându-i angajarea la Ferrari a inginerului FIA Laurent Mekies. Oficialul RedBull a invocat o înțelegere potrivit căreia echipele ar trebui să nu folosească foști angajați FIA la mai puțin de 12 luni de la încetarea activității în forul sportiv. Arrivabene a ajuns bine la finalul confruntării, argumentând cu respectarea legii elvețiene care guverna contractul inginerului și cu acordarea unei pauze de 6 luni, solicitând de asemenea avizul FIA pe chestiunea în cauză. Totto Wolf și-a exprimat indiferența față de subiect, afirmând că echipa Mercedes nu se simte afectată de această angajare, întrucât Laurent Mekies era responsabil doar cu siguranța pe circuit și nu avea acces la informații tehnice despre monoposturi.

Formula 1 sau Formula 10?

Iată că în contextul discuțiilor despre viitorul Formulei 1, în care constructorii cu tradiție Ferrari, Mercedes și Renault se confruntă cu echipele mixte care sunt avantajate de tendința de uniformizare a performanțelor în avantajul spectacolului, rivalitatea dintre RedBull și Ferrari crește. Dincolo de postura preferată a proiectului RedBull, aceea a taurului care zgâltâie turnul roșu cu doză de energizant la vedere, Horner profită de momentul de tensiune actual dintre Ferrari și “patronii”americani ai Formulei, în care italienii au amenințat că părăsesc competiția “dacă se va transforma într-un Nascar cu toate mașinile la fel”.

Grila de start

Poziția Nr Pilot Mașina Timp

1

44

Lewis Hamilton

Mercedes

1:21.164
2 7 Kimi Räikkönen Ferrari 1:21.828
3 5 Sebastian Vettel Ferrari 1:21.838
4 33 Max Verstappen Red Bull Racing TAG Heuer Renault 1:21.879
5 20 Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:23.187
6 8 Romain Grosjean Haas Ferrari 1:23.339
7 27 Nico Hulkenberg Renault 1:23.532
8 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing TAG Heuer Renault 1:22.152
9 55 Carlos Sainz Renault 1:23.577
10 77 Valtteri Bottas Mercedes  
11 14 Fernando Alonso McLaren Renault 1:23.692
12 2 Stoffel Vandoorne McLaren Renault 1:23.853
13 11 Sergio Perez Force India Mercedes 1:24.005
14 18 Lance Stroll Williams Mercedes 1:24.230
15 31 Esteban Ocon Force India Mercedes 1:24.786
16 28 Brendon Hartley Scuderia Toro Rosso Honda 1:24.532
17 9 Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1:24.556
18 16 Charles Leclerc Sauber Ferrari 1:24.636
19 35 Sergey Sirotkin Williams Mercedes 1:24.922
20 10 Pierre Gasly Scuderia Toro Rosso Honda 1:25.295

 

 

Oferte speciale

Reducere la filtre pentru Citroen

Discountul de 20% este valabil până pe 19 aprilie 2019

Ford Focus, de la 14.950 euro cu TVA

Oferta include prima de casare, pachetul Trend Edition și garanție extinsă 

1-8 Martie, „Săptămâna SUV-urilor Opel”

Constructorul german a pregătit oferte speciale pentru prima săptămână din luna martie

Kia Ceed cu 0% dobânda anuală

Oferta este valabilă pentru achiziționarea de către persoane juridice

Jeep Renegade Trailhawk

Discunt extrem: 9700 euro, fără TVA!