Lewis de Monaco
26 mai 2019Hamilton a adus echipei Mercedes a șasea victorie consecutivă din 2019
Cu mici excepții, Formula 1 se reia cam de unde s-a oprit la finalul sezonului trecut. Regina balului 2017, Lewis Hamilton nu are de gând să cedeze coroana și, cu un armăsar ceva mai hotărât decât „il cavallino rampante” Ferrari, își adjudeca al 7-lea pole position la Albert Park și al 73-lea din carieră. Ferrari va ocupa pozițiile 2 și 3 pe grila de start, însă de data aceasta Kimi Raikkonen este vioara 1, la 0,664 secunde de noul record de circuit al lui Hamilton.
Duel roată la roată sau roată la zid?
Vettel, care a fost dominat de colegul său și în probele libere, pornește de pe locul 3. Probabil cu un ochi râde și cu altul plânge pilotul german de la Ferrari. Pe de o parte, doar de patru ori în ultimii zece ani s-a câștigat cursa pornind din pole position în Marele Premiu al Australiei, iar Lewis a fost invincibil în turul rapid și datorită „butonului magic”, care înflăcărează al său Mercedes în modul „calificări”. Pe de altă parte, în spatele lui Vettel s-a clasat Max Verstappen, iar statistica nu îl mai avantajează. Germanul poate doar să spere că, la vârsta lui Max, talentul are încă șanse să îi depășească încăpățânarea și să îi paveze cu puncte și fair play drumul spre titlul mult visat, pentru moment încetinit de acrosaje. Nimic nu este jucat, însă pare că în 2018 vom avea parte de un nou duel Ferrari-Mercedes, cu RedBull la vânătoare de răniți.
Haas face un pas în față
După încordarea lui Kimi în fața lui Vettel, Haas este a doua surpriză, clasând ambele monoposturi în fruntea plutonului fără drept de apel, pe locurile 5 și 6. Renault își continuă evoluția în ritmul unui vulpoi bătrân, cu Hulkenberg și Sainz pe 7 și 9, încadrându-l pe eroul local Ricciardo, penalizat în probele libere cu trei poziții pe grilă, pentru exces de viteză pe steag rosu.
Furnizorul de motoare pentru RedBull și McLaren, Renault începe al treilea sezon de la revenirea cu echipa proprie în Formula 1. Deja ne putem aștepta la un pachet mai competitiv și la o constanță a rezultatelor, mai ales după înlocuirea lui Jolyon Palmer cu juniorul Carlos Sainz, odată ce abilitățile off-track ale monopostului Renault au fost suficient testate.
Locul zece este îngreunat de povestea tristă a celui de-al doilea pilot Mercedes, Valteri Bottas, care a avut o zi proastă și a sfârșit în zid tentativa de a reuși ceea ce se pare că nu îi era scris, adică un tur de calificare de prima linie a grilei de start.
McLaren și Williams nu au prins top 10. Dacă McLaren se luptă cu propria inabilitate de a adapta unele soluții tehnice moștenite din istoricul cu Honda la noul motor Renault, Williams folosește un cuplu de piloți prea “verde” pentru a-i exploata și evalua cu adevărat potențialul.
Horner vede roșu
Până la asaltul de mâine al lui Verstappen asupra lui Vettel, RedBull a pornit atacul la Ferrari încă de vineri. La conferința de presă a șefilor de echipa, Horner l-a luat în coarne pe Arrivabene, reproșându-i angajarea la Ferrari a inginerului FIA Laurent Mekies. Oficialul RedBull a invocat o înțelegere potrivit căreia echipele ar trebui să nu folosească foști angajați FIA la mai puțin de 12 luni de la încetarea activității în forul sportiv. Arrivabene a ajuns bine la finalul confruntării, argumentând cu respectarea legii elvețiene care guverna contractul inginerului și cu acordarea unei pauze de 6 luni, solicitând de asemenea avizul FIA pe chestiunea în cauză. Totto Wolf și-a exprimat indiferența față de subiect, afirmând că echipa Mercedes nu se simte afectată de această angajare, întrucât Laurent Mekies era responsabil doar cu siguranța pe circuit și nu avea acces la informații tehnice despre monoposturi.
Formula 1 sau Formula 10?
Iată că în contextul discuțiilor despre viitorul Formulei 1, în care constructorii cu tradiție Ferrari, Mercedes și Renault se confruntă cu echipele mixte care sunt avantajate de tendința de uniformizare a performanțelor în avantajul spectacolului, rivalitatea dintre RedBull și Ferrari crește. Dincolo de postura preferată a proiectului RedBull, aceea a taurului care zgâltâie turnul roșu cu doză de energizant la vedere, Horner profită de momentul de tensiune actual dintre Ferrari și “patronii”americani ai Formulei, în care italienii au amenințat că părăsesc competiția “dacă se va transforma într-un Nascar cu toate mașinile la fel”.
Grila de start
Poziția | Nr | Pilot | Timp |
---|---|---|---|
1 |
44 |
|
1:21.164 |
2 | 7 | 1:21.828 | |
3 | 5 | 1:21.838 | |
4 | 33 | 1:21.879 | |
5 | 20 | 1:23.187 | |
6 | 8 | 1:23.339 | |
7 | 27 | 1:23.532 | |
8 | 3 | 1:22.152 | |
9 | 55 | 1:23.577 | |
10 | 77 | ||
11 | 14 | 1:23.692 | |
12 | 2 | 1:23.853 | |
13 | 11 | 1:24.005 | |
14 | 18 | 1:24.230 | |
15 | 31 | 1:24.786 | |
16 | 28 | 1:24.532 | |
17 | 9 | 1:24.556 | |
18 | 16 | 1:24.636 | |
19 | 35 | 1:24.922 | |
20 | 10 | 1:25.295 |
Just stunning, @LewisHamilton 👏#Quali #AusGP #F1 pic.twitter.com/9YhlVZ9BpL
— Formula 1 (@F1) March 24, 2018
While @LewisHamilton stormed to pole in Melbourne, things didn't quite go to plan for his @MercedesAMGF1 teammate… 🙈 💥#AusGP #F1 pic.twitter.com/7V8jZapP6b
— Formula 1 (@F1) March 24, 2018
Ouch… 👀 😉#AusGP 🇦🇺 #F1isBack pic.twitter.com/GW5Ke7H9Oc
— Formula 1 (@F1) March 24, 2018