Lewis de Monaco
26 mai 2019Hamilton a adus echipei Mercedes a șasea victorie consecutivă din 2019
Lewis s-a instalat în fruntea cursei încă de la start, iar coechipierul sau, pornit din pole-position, nu a fost capabil să îi tulbure goana după o victorie istorică pentru Formula 1. Mercedes a reușit inclusiv un dublu pit-stop, la cea de-a doua intrare a piloților săi, pentru a nu risca să piardă timp în fața Scuderiei. Lewis a câștigat cursa lejer, nici lui Bottas nu i-a fost amenințată poziția secundă.
Vettel a urcat pe a treia poziție a podiumului, în urma ordinelor de echipă. Leclerc a fost deposedat de poziția a treia în cursă, obținută în fața lui Vettel la start, ajungând în postura de a ceda și strategia mai eficientă.
Într-adevăr, concurând doar pentru a doua oară pe dificilul circuit chinez, Leclerc nu era cu mult mai rapid decât Vettel, însă câștigase poziția și nu părea să o poată pierde în fața germanului. În stilul sau deja lesne de observat, Seb pierdea la ieșirea din viraj, suficient cât să nu mai poată capitaliza ceea ce obținea în urma prudenței cu care francezul se înscrisese în curba respectivă. Echipa însă mizează în continuare pe pilotul plătit de zece ori mai mult și incapabil de a-i ține piept lui Hamilton în ultimele sezoane. Desigur, Vettel nu s-a apropiat de „săgețile argintii”, nici nu a reușit să se distanțeze de Leclerc, frustrat și aruncat în spatele lui Verstappen, în urma intrărilor la boxe.
Francezului, care a demonstrat deja că este mai rapid decât coechipierul sau, nu i-a rămas decât să arate că a putut să se apropie mai mult de Verstappen decât a reușit Vettel față de Bottas – chiar dacă finlandezul de la Mercedes fusese întârziat de Leclerc pentru a-l ajuta pe Sebastian. Așadar, mizând pe căluțul prea rotofei și răsfățat, Ferrari și-a sacrificat proaspătul armăsar, care nu încape deloc în hainele de valet ale unui fost campion cu RedBull. Vettel nu a avut fair-play-ul de a-i acorda meritul la final, ba chiar a vorbit despre o cursă „corectă”.
Pentru moment însă, această strategie este contraproductivă, iar dacă nu se va schimba nimic, Mercedes va defila și în 2019, indiferent de puterea motorului Ferrari. În două dintre primele trei curse, pilotul mai rapid a fost înlăturat, iar când Leclerc a pierdut victoria din mână din cauza fiabilității, Vettel nu a putut compensa. Așadar, clasamentele țin cu Mercedes și cu RedBull Honda, pe bună dreptate.
FINAL CLASSIFICATION
A 1-2 for the Silver Arrows, with Verstappen splitting the Ferraris
First points of the season for @danielricciardo in P7 💪
Hard-earned points for Raikkonen Albon 😅#ChineseGP 🇨🇳 #Race1000 pic.twitter.com/fJVpU14xGq
— Formula 1 (@F1) April 14, 2019
UPDATED DRIVER STANDINGS 🏆
Three races in 2019
Three 1-2s for @MercedesAMGF1
The last time that happened? 1992 (@WilliamsRacing)#ChineseGP 🇨🇳 #Race1000 pic.twitter.com/Kx86KrT8lR
— Formula 1 (@F1) April 14, 2019
VETTEL: „I’m happy to be on the podium… but [Mercedes] were just too quick right from the start!”#ChineseGP 🇨🇳 #Race1000 pic.twitter.com/dCxPXMtWxh
— Formula 1 (@F1) April 14, 2019
Clasament constructori