Lewis de Monaco
26 mai 2019Hamilton a adus echipei Mercedes a șasea victorie consecutivă din 2019
Farurile LED și schimbările de detaliu la exterior au înnoit designul Jeep Wrangler, fără să îi modifice personalitatea, atât de apreciată în toate colțurile lumii. Păstrând tradiționala configurație pe șasiu, ultima generație folosește intens materiale mai ușoare, pentru scăderea masei: aluminiu la aripi și uși și magneziu la haion.
Parbrizul fold-down se rabatează acum în doi timpi și trei mișcări, iar plafonul poate fi descoperit printr-o simplă apăsare de buton, dacă nu cumva se optează pentru clasicele soft top sau hardtop – acum cu doua versiuni.
Disponibil în variantele Sport, Rubicon și Sahara, noul Wrangler va avea și motorizări diesel. Pentru moment s-a anunțat disponibilitatea, din 2019, a unui unui V6 de 3,0 litri cu 260 cai-putere și un cuplu de 600 Nm, însă cel mai probabil variantele pentru Europa vor avea și un diesel de 2,2 litri.
O altă noutate la capitolul motorizări este propulsorul 2,0 a cărui tehnologie eTorque permite reducerea emisilor și a consumului de carburant, dezvoltând 270 de cai și cuplul maxim de 400 Nm, doar cu transmisie automată în opt trepte. Nu lipsește tradiționalul V6 de 3,6 litri, cu 285 de cai, 352 Nm și posibilitatea de a alege între cutia de viteze manuală cu șase trepte și cea automată în opt rapoarte.
Toate versiunile dispun de sistemul de tracțiune integrală Command-Trac cu reductor și blocarea electrică Tru-Lok a diferențialelor. Modelul American are garda la sol de 27 cm, poate trece prin apă adâncă de până la 76cm, unghiul de atac este de 44 de grade iar cel de ieșire măsoară 37 de grade.
Optional, se pot monta anvelope all terrain pe toate versiunile, exceptând Rubicon, unde sunt standard. Mopar a pregătit deja variante superaccesorizate, care fac cu ochiul oricărui pasionat de experiențe off-road autentice.