Salonul Auto de la Detroit 2017

Evenimente Reporter Stiri

MOPAR începe la Detroit o sărbătoare care va dura un an, cu ocazia împlinirii a 80 de ani de activitate. Brandul american s-a lansat în 1937 cu un produs antigel, s-a remarcat apoi preparând maşinile de curse şi a devenit atât de apreciat încât proprietarii maşinilor cu piese sau accesorii MOPAR spun că au vehicule MOPAR. Acum oferă servicii complete şi piese, accesorii, asistenţă pe toată durata de viaţă a vehiculelor din întreg grupul Fiat Chrysler Automobiles, activând şi în Europa. În România, MOPAR este reprezentat de AutoItalia Group. În lume, activează în peste 15o de pieţe cu peste 500.000 de piese de schimb originale. Pe tot parcursul lui 2017 vom vedea versiuni speciale MOPAR, oferte speciale pentru clienţi şi colecţie de merchandising dedicată.

FORD a anunţat că va relansa modelul 4×4 Bronco, care nu va fi un SUV ci va concura cu Jeep Wrangler, fiind realizat pe şasiu pentru peformante remarcabile în off-road. Ultima versiune Ford Bronco datează din 1996. Dacă vestea că Mustang va primi o versiune hibrid este tot o ştire cu proiecţie în viitor, mai exact 2020, iată că pick-up-ul F-150, cel mai vândut model din SUA, se expune la Detroit cu un motor diesel V6 de 3,0 litri pentru nouă generaţie care se va comercializa din toamna lui 2017. Gama de motorizări va include şi unităţile pe benzină Ecoboost de 2,7 litri şi 3,5 litri, V6 de 3,3 litri şi V8 de 5,0 litri. Dotările pentru conectivitate şi sistemele de siguranţă activă încep însă să între în lumea SUV-urilor moderne, cu cruise control adaptiv, wi-fi, sistem anti-coliziune cu detectarea pietonilor, camere video 360.

TOYOTA prezintă la Detroit noua generaţie a berlinei Camry, inclusiv varianta de curse NASCAR, care se bucură de un mare succes în SUA şi este unul dintre cele mai bine vândute modele, la nivel global, ale mărcii japoneze. Noul design, mai agresiv, are scopul de a creşte un pic şi pasiunea în rândul proprietarilor acestei maşini tradiţionale de familie. Interfaţa Hdi transmite informaţiile pentru comenzile de bord şi funcţiile maşinii pe trei monitoare, un head-up display color de 10″, un ecran de 7″ în bord şi un display de 8″ pe consola centrală. Sistemul multimedia oferă şi conexiune wi-fi 4G.

Lung de 4,85 metri, Camry are o versiune hibrid cu motor pe benzină de 2,5 litri şi alte două variante pe benzină cu cilindree de 2,5 şi 3,5V6. Transmisia este CVT sau automată cu 8 trepte iar pachetul standard de siguranţă Toyota Safety Sense cuprinde Pre-Collision System, Full Speed Range Dynamic Radar Cruise Control, Lane Departure Alert cu Steering Assist, Blînd Spot Monitor, Rear Cross Traffic Alert, Automatic High Beams. Adică asistenţă cât cuprinde, cu frânare automată, cruise control adaptiv, asistenţă la depăşirea benzii de rulare, avertizare pentru unghiul mort.

KIA a impresionat cu berlina Stinger, o apariţie sportivă şi extravagantă, cu un caracter pe măsură imaginii. Nu este de glumă, modelul a fost dezvoltat prin teste intense pe Nurburgring, are tracţiune spate sau integrală iar motorul twin-turbo V6 de 3,3 litri, cu transmisie automată în opt trepte, permite un demaraj de la zero la o sută de kilometri pe ora în 5,1 secunde, atingând 270 km/h. Dezvoltă 365 cai-putere şi cuplul maxim de 510 Nm! Se poate opta şi pentru un 2,0 litri turbo cu 255 cai-putere. Se pot selecta diferite moduri de conducere, Personal, Eco, Sport, Confort şi Smart şi nu lipsesc sistemele de asistenţă ca Forward Collision Assistance, Advanced Smart Cruise Control, Lane Keep Asssist şi Rear Cross Traffic Alert.

NISSAN a atras atenţia la Salonul Auto de la Detroit cu strălucitorul concept Vmotion 2,0, un sedan lung de 4,86 metri care prefigurează direcţia de design a viitoarelor modele Nissan. Stilul şi execuţia nu au trecut neobservate, astfel încât Nissan a primit premiul EyesOn Design Award for Best Concept Vehicle, atât datorită imaginii sale cât şi combinaţiei reuşite între culori, materiale şi grafică. „Peste o sută de încercări am făcut pentru a obţine culoarea potrivită”, spune Nicole Fonseca, unul dintre responsabilii de proiect, despre vopseaua Silver Copper a conceptului.

Designul părţii frontale, caracterizat de forma literei v, indică evoluţia acestei soluţii pentru viitoarele modele Nissan. Dincolo de design, conceptul are că element central perfecţionarea habitaclului , cu volanul conceput pentru a nu afecta vizibilitatea, un display anterior uriaş şi acces la informaţiile de bord şi pentru pasagerii din spate. Conceptul propune şi o nouă tehnologie pentru asistenţă la conducere, capabilă de a gestiona rularea în trafic şi în intersecţii.

LEXUS LS demonstrează din 1990 că japonezii pot să facă berline care să egaleze sau să depăşească, în unele aspecte, cele mai prestigioase automobile din lume. Calitatea şi confortul au surprins încă de la început, tehnologia a fost mereu de avangardă însă designul a prins curaj pe măsură ce s-au succedat generaţiile. La Detroit, Lexus prezintă un model complet nou, care, potrivit şefului de proiect Toshio Asahi, a fost gândit pentru a reprezenta brandul întrupând cultura şi tradiţiile japoneze.

Masa a scăzut cu 90 kg faţă de generaţia precedentă, lungimea este de 5,23 metri iar lăţimea 1,9 metri, cu ampatamentul de 3,12 metri. Sistemul de infotainment are un display de 12,3″ iar scaunele cu 28 de reglaje oferă şi masaj Shiatsu, însă toată tehnologia şi calitatea vieţii la bord au făcut un salt în raport cu modelul anterior. Lexus LS 400 este capabil să frâneze şi să vireze pentru a evita un obstacol, revenind pe traiectorie.

V8-ul a fost înlocuit cu un V6 de 3,5 litri twin turbo care dezvoltă 415 cai-putere şi 599 Nm, varianta cu tracţiune spate atingând suta de kilometri pe ora în 4,5 secunde.

Audi prezintă la Detroit Q8 concept, prefigurând noul SUV care din 2018 va rivaliza cu Mercedes GLE Coupe, BMW X6, Porsche Cayenne, Maserati Levante şi viitorul Range Rover Sport Coupe. Designul, care aminteşte de e-tron quattro concept, este sportiv şi caracterizat de grila frontală uriaşă, care domină aspectul deja masiv al caroseriei lungi de 5 metri şi mai late de 2 metri. Portierele nu au mânere ci se deschid la atingerea unei comenzi de pe montantul central şi de pe ramele geamurilor spate. Interiorul are patru locuri, un portbagaj de 630 litri şi tehnologii futuriste pentru planşa de bord, Q8 concept lansând evoluţia cockpitului virtual, un head-up display cu proiecţie tridimensională şi o planşă de bord cu comenzi touchscreen. Audi Q8 concept este un hibrid, cu un motor pe benzină TFSI de 3,0 litri, care dezvoltă 333 cai-putere şi un propulsor electric de 136 cai-putere, în total 448 cai-putere şi un cuplu de 700 Nm. Viteza maximă este limitată la 250 kilometri pe ora iar suta de kilometri pe ora se atinge în 5 secunde. Rulând în modul full electric, se pot parcurge 60 de kilometri.

BMW Seria 5 debutează la Detroit, impresionând prin vârful de gama M550i xDrive, cea mai puternică versiune până la lansarea noului M5. Cu motorul v8 4,4 litri biturbo de 468 cai-putere, accelerează de la zero la o sută de kilometri pe ora în 4 secunde. Cuplul maxim de 650 Nm este disponibil începând de la 1800 de rotaţii pe minut. Tracţiunea este integrală iar suspensiile adaptive M Sport, direcţia reglabilă şi transmisia Steptronic cu 8 trepte promit un comportament sportiv de referinţă. BMW a prezentat şi versiunea hibrid plug-în 530e iPerformance. Are un motor electric de 95 cai-putere care, cu bateriile full, poate susţine singur 50 de kilometri şi un motor pe benzină turbo de 2,0 litri, în total 252 cai-putere şi un cuplu de 420 Nm. Hibridul atinge suta în 6,2 secunde şi viteza maximă de 235 kilometri pe ora, cu o autonomie de 630 kilometri şi un consum declarat de 1,9 litri.

Mercedes AMG GT Coupe primeşte un facelift prezentat cu ocazia Salonului de la Detroit. Uşor de recunoscut după noua grilă frontală Panamericana, AMG GT va oferi în toate versiunile sistemul Airpanel care gestionează automat închiderea şi deschiderea grilei pentru a eficientiza aerodinamică şi răcirea. Versiunea standard a motorului V8 4,0 biturbo are acum 476 CP şi 630 Nm, varianta S atinge 522 CP şi 670 Nm iar noua versiune intermediară GT C Coupe, introdusă acum între varianta S şi vârful de gama R, are 557 cai-putere şi 680 Nm. Vârful de gama R dezvoltă 585 cp şi 700 Nm. Demarajul modelelor AMG GT se realizează între 3,6 şi 4 secunde iar viteza maximă variază între 304 şi 318 kilometri pe ora. Cu ocazia aniversării a 50 de ani de la crearea diviziei AMG, modelul AMG GT C va fi disponibil şi într-o versiune specială Edition 50, ediţie limitată, cu culori şi finisaje personalizate. Pentru GT S este disponibilă şi puntea spate directoare, în pachetul Dynamic Plus.

Galerie foto: Cele mai tari modele pick-up de la Detroit

Oferte speciale

Reducere la filtre pentru Citroen

Discountul de 20% este valabil până pe 19 aprilie 2019

Ford Focus, de la 14.950 euro cu TVA

Oferta include prima de casare, pachetul Trend Edition și garanție extinsă 

1-8 Martie, „Săptămâna SUV-urilor Opel”

Constructorul german a pregătit oferte speciale pentru prima săptămână din luna martie

Kia Ceed cu 0% dobânda anuală

Oferta este valabilă pentru achiziționarea de către persoane juridice

Jeep Renegade Trailhawk

Discunt extrem: 9700 euro, fără TVA!