Salonul Auto de la Geneva, cele mai tari noutăţi

Reporter Stiri Evenimente

„Sportive” spectaculoase de la Mercedes, Porsche, Alpine, RUF, Renault, fiecare cu propria interpretare dar şi noutăţi interesante în segmentul crossover se dezvăluie la show-ul elveţian din aceste zile

Mercedes GT Concept, un „coupe cu patru uşi”, va deveni realitate şi prefigurează noua gamă de modele sport cu propulsie hibridă, EQ Power+. Designul derivă din AMG GT Coupe dar introduce un profil inedit, faruri Nano Active Fibre şi camere video în locul oglinzilor retrovizoare externe. Motorul V8 4,0 biturbo, împreună cu propulsorul electric dezvoltă în total 815 cai-putere, atingând suta de kilometri pe ora în mai puţin de 3 secunde. Tracţiunea este integrală 4Matic+ Performance AMG cu Torque Vectoring iar bateriile, foarte uşoare, se încarcă atât de la motor cât şi la frânare, fiind exploatată experienţa din Formula 1. Se pot selecta trei moduri de rulare: electric, termic sau hibrid.

RUF, constructorul de modele sport derivate din Porsche, sărbătoreşte cei 30 de ani de la lansarea celebrului CTR Yellow Bird din 1987 propunând prima maşină concepută integral în regie proprie, cu un design similar cu al predecesorului. RUF CTR 2017 are şasiu din fibră de carbon, motorul în spate, transmisie manuală în şase trepte. Motorul biturbo de 3,6 litri dezvoltă 710 cai-putere şi permite atingerea vitezei maxime de 360 km/h. Demarajul de la zero la o sută de kilometri pe ora se realizeaza în mai puţin de 3,5 secunde iar la 200 de kilometri pe ora se ajunge în mai puţin de 9 secunde. Masa proprie este de 1200 de kilograme. Producţia va începe în 2018, într-o serie limitată la 30 de exemplare.

Porsche 911 GT3 livrează performanţe specifice curselor. Motorul aspirat natural, de 500 CP, cu turaţie foarte mare, rămâne practic neschimbat faţă de cel existent pe maşina de curse 911 GT3 Cup. Incluzând, în echiparea standard, cutia de viteze cu dublu ambreiaj, în 7 trepte (PDK), care a fost reproiectată special pentru modelul GT, automobilul de două locuri cântăreşte 1,430 kg cu rezervorul plin şi accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 3,4 secunde. Noul 911 GT3 prinde o viteză maximă de 318 km/h.
Pentru cei care preferă stilul pur, nealterat, de condus, Porsche oferă, pentru noul 911 GT3, şi o cutie de viteze manuală în 6 trepte, care îi permite să sprinteze de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde şi să atingă o viteză maximă de 320 km/h. Şasiul noului 911 GT3 beneficiază de experienţa Porsche din cursele motorsport. Automobilul de două locuri are garda la sol mai coborâtă cu 25 mm decât 911 Carrera S. În completarea designului perfecţionat, şasiul asigură şi o manevrabilitate superioară, datorată, în mare parte, sistemului de direcţie activ pe puntea spate. În funcţie de viteză, acesta se roteşte fie în direcţia inversă roţilor din faţă, fie în aceeaşi direcţie cu acestea. 911 GT3 este deja disponibil la comandă. Preţul pentru România este de 133.306 EUR, fără TVA.

Alpine A110 va fi comercializat la sfârşitul lui 2017. Modelul cântăreşte 1080 kg iar greutatea este distribuită în proporţia 44%:56%, totul fiind studiat pentru un centru de greutate cât mai coborât. Rezervorul se află în spatele punţii faţă iar motorul în spatele punţii spate, în timp ce scaunele cântăresc doar 13,1 kg fiecare. Lung de 4,18 metri, lat de 1,80 metri şi înalt de 1,25 metri, A110 are caroserie din aluminiu şi suspensii derivate din motorsport. Motorul turbo de 1,8 litri dezvoltă 252 cai-putere şi cuplul maxim de 320 Nm şi se foloseşte de o transmisie automată cu dublu ambreiaj şi 7 rapoarte. Alpine declara un demaraj 0-100 km/h în 4,5 secunde şi viteza maximă de 250 km/h. Producţia se limitează la 1955 exemplare, la preţul de 58.500 euro.

Renault dezvăluie concept-car-ul ZOE e-Sport, o versiune super sport a modelului sau electric cel mai bine vândut în Europa. 100% electric şi 100% sportiv, ZOE e-Sport este mixul perfect între o maşină de serie Renault ZOE şi un monopost Renault electric, capitalizând experienţă din motorsport a echipei Renault e.dams, dublă campioană în Formulă E.
Cu două motoare, poziţionate în faţă şi în spatele vehiculului, care dau o putere totală de 340kW, sau 460 CP, ZOE e-Sport poate ajunge de la 0 la 100 km / h în 3,2 secunde. Cele două baterii au capacitatea de a stoca 40 kWh.

La fel ca în Formula E, pilotul poate accesa setările parametrilor sistemului de propulsie şi de gestionare a energiei, că într-un monopost e.dams Renault. ZOE e-Sport integrează elemente electronice de comandă, configurate de Renault, care gestionează puterea bateriei cu precizie şi în mod dinamic. Managementul energetic este complet personalizabil şi reglabil, cu modurile de funcţionare „normal” şi „cursa”.
Setările electronice oferă patru moduri de condus. Aceste combinaţii adaptează vehiculul la obiectivele pilotului, avantajând fie sportivitatea, fie autonomia. De asemenea, se adaptează la tipul de circuit şi la stilul de conducere, dozând puterea atribuită fiecărui motor şi distribuţia cuplului între cele două punţi.

Volkswagen Arteon, un coupe cu patru uşi şi cinci locuri, se va comercializa începând din iunie 2017. Lung de 4,86 metri, are un habitaclu spaţios şi portbagaj de 563 litri. Interiorul areun design similar cu Passat, integrând toată tehnologia recent dezvoltată la VW pentru berlinele sale. Va fi disponibil cu tracţiune faţă sau integrală şi propulsoarele 1,5TSI 150 CP; 2,0 TSI 190 CP; 2,0 TSI 280 CP, 2,0 TDI cu 150/190/240 CP. Transmisia automată DSG va fi o exclusivitate 2,0 TSI 190 CP; 2,0 TSI 280 CP; 2,0 TDI 240 CP, cele mai puternice motorizări, benzină 280 CP şi diesel 240 CP oferind tracţiunea integrală.

Volvo XC60, a două generaţie beneficiază de design şi platformă derivate din XC90. Dimensiunile nu au fost dezvăluite. Din punctul de vedere al motorizărilor, noutatea o reprezintă versiunea T8 Twin Engine plug-în hybrid cu 407 cai-putere, care permite un demaraj de la zero la o sută de kilometri pe ora în 5,3 secunde. Datele tehnice complete vor fi anunţate la lansarea programată în lunile următoare. Confortul şi siguranţa sunt la cele mai înalte standarde ale tehnologiei Volvo: modelul va fi capabil nu doar să frâneze ci şi să evite obstacolele, autonom, iar sistemul Pilot Assist poate gestiona direcţia şi frânele până la 130 de kilometri pe ora.

Mazda CX-5 debutează şi în Europa, după prezentarea de la Los Angeles. Designul este o evoluţie a stilului Kodo „Soul of motion”, pus în valoare excelent prin culoarea Soul Red Crystal. Şasiul beneficiază de o rigiditate sporită şi de sistemul G-Vectoring Control,introdus acum şi pe modelele CX-3 şi Mazda 2. Interiorul a fost de asemenea reproiectat. Gama dotorizarilor cuprinde versiunile pe benzină cu cilindree de 2,0 şi 2,5 litri, alături de dieselul de 2,2 litri, cunoscute din gama actuală.

Nissan restilizează Qashqai şi actualizează tehnologia disponibilă, introducând sistemul de conducere autonomă ProPilot. Acesta va fi capabil să gestioneze accelerarea, frânarea şi direcţia pe autostradă, fără schimbarea benzii. Frânarea automată încorporează şi recunoaşterea pietonilor în timp ce volanul şi grafică sistemului infotainment se înnoiesc. Designul s-a modificat în special în partea frontală, preluând trăsături similare cu ale proaspăt lansatului Micra iar paleta de culori se lărgeşte cu Vivid Blue şi Chestnut Bronze.

Mitsubishi Eclipse Cross este un crossover cu linii agresive şi originale, veriga lipsă în actuală gamă, formată din ASX şi Outlander. Designul de „SUV compact coupe”, conectivitatea avansată şi tracţiunea integrală sunt elementele esenţiale ale modelului conceput pe tema „Shape of Inspiration”. Motorizările sunt benzină 1,5 turbo cu transmisie CVT şi 2,2 turbodiesel având cutie automată cu opt trepte. Eclipse Cross foloseşte un sistem 4WD care furnizează un cuplu optim preponderent către roţile din spate, în funcţie de situaţie şi de condiţiile de drum, aspect care explorează noi standarde de sportivitate pentru concurenţa directă din categoria SUV-urilor compacte.

Subaru XV a doua generaţie, a fost dezvoltată pe structura modulară Subaru Global Platform şi propune acelaşi design bazat pe filozofia „Dinamic şi solid”. Noul model se laudă cu o structura cu 70% mai rigidă decât modelul anterior şi beneficiază de dinamica superioară garantată de tracţiunea integrală Symmetrical Awd cu Active Torque Vectoring. Aceasta are setările integrate în noul mod de conducere X-Mode, care controlează comportamentul motorului şi funcţionarea sistemului Hill Descent Control. Motorizarea expusă la Geneva este boxerul aspirat 2,0 benzină cu injecţie directă, 156 cai-putere şi transmisie Lineartronic CVT.

 

Oferte speciale

Reducere la filtre pentru Citroen

Discountul de 20% este valabil până pe 19 aprilie 2019

Ford Focus, de la 14.950 euro cu TVA

Oferta include prima de casare, pachetul Trend Edition și garanție extinsă 

1-8 Martie, „Săptămâna SUV-urilor Opel”

Constructorul german a pregătit oferte speciale pentru prima săptămână din luna martie

Kia Ceed cu 0% dobânda anuală

Oferta este valabilă pentru achiziționarea de către persoane juridice

Jeep Renegade Trailhawk

Discunt extrem: 9700 euro, fără TVA!