Lewis de Monaco
26 mai 2019Hamilton a adus echipei Mercedes a șasea victorie consecutivă din 2019
De luni până joi, noile monoposturi de Formula 1 susțin primele teste din sezonul 2019, cel dintâi Mare Premiu fiind programat începând cu 14 martie, în Australia. Ultimele două dezvăluiri ale monoposturilor, Alfa Romeo și RedBull, au avut loc chiar la Barcelona, în ajunul testelor, însă cei de la Williams nu sunt gata și au anunțat că, mai devreme de miercuri, nu vor ieși pe circuit.
Sezonul 2019 se anunță interesant din mai multe perspective. Noile reglementări tehnice în materie de aerodinamică, deja contestate de RedBull, sunt menite a favoriza depășirile, însă monoposturile vor deveni mai puțin rapide, se pare cu peste o secundă pe tur. Așadar, cărțile s-au reamestecat și rămâne de văzut care echipă va fi capabilă să se adapteze mai rapid.
Vor reuși Mercedes și Ferrari să continue duelul pentru titlu? Nemții vin cu un motor complet nou, în timp ce italienii au perfecționat mașina de anul trecut. Hamilton și Vettel au demonstrat împreună, în sezoanele precedente, unul prin performanță iar celălalt din greșeală… în greșeală, că este posibil ca Ferrari să aibă nevoie de un monopost mult superior pentru a bate alianța Lewis-Mercedes.
Charles Leclerc, francezul de la Alfa Romeo care a făcut schimb cu Raikkonen în 2019, aduce sânge proaspăt însă nu i se pot pretinde miracole de la primul an la Ferrari și al doilea în F1. Noul șef al Scuderiei, Mattia Binotto, a lăsat să se înțeleagă că Vettel deschide concertul ca prim solist, însă dacă pilotul german va falsa ca în 2018, Ferrari nu va ezita să îl sprijine pe Leclerc, într-o eventuală luptă pentru titlu.
Vettel pășește pe teren minat, după ce a ratat titlul din 2018 din cauza erorilor de pilotaj și a încercat să se scuze sugerând că monopostul Ferrari nu poate concura de la egal la egal cu Mercedes. Binotto, directorul tehnic și echipa sa au fost direct afectați de poziționarea lui Vettel. Cum Leclerc a spus răspicat că nu vine la Ferrari să ia lecții, rămâne de văzut dacă Vettel va demonstra că nu este un campion al trecutului sau dacă se va scufunda. Așadar, în contextul general, se poate spune că echipa Mercedes pleacă favorită în duelul cu Ferrari.
Va fi din nou RedBull a cincea roată la căruță, la vânătoare de răniți Mercedes și Ferrari? Este posibil ca, în 2019, echipa producătorului de băuturi energizante să piardă teren în fața celor de la Renault, care nu îi vor mai furniza motoarele și pe deasupra i-au suflat un pilot cu potențial imens, Daniel Ricciardo. Dacă Honda va reuși să ofere un propulsor capabil să țină ritmul performanțelor RedBull-Renault, fără probleme de fiabilitate, va merita din plin aplauze, în acest moment părând un scenariu mai degrabă optimist decât realist. Tot într-o notă optimistă, în aceeași zonă este posibil să apară Alfa Romeo, pe baza pachetului tehnic Ferrari și a determinării lui Kimi, o echipa care, asemenea Renault, urmează să facă pași mari înainte. Racing Point, McLaren și Williams, în general trăiesc vremuri mai complicate, fapt care le plasează tot în postura de invitat-surpriză, printre protagoniștii sezonului 2019.