Lewis de Monaco
26 mai 2019Hamilton a adus echipei Mercedes a șasea victorie consecutivă din 2019
Exploratorii Dacia, episodul 2
Asa cum am constatat în episodul 1, test-drive Sandero Stepway SL Explorer, prin gama Stepway Dacia pășește în zona mai pretențioasă a tendințelor actuale: crossover. Fără să constituie o alternativă la SUV-ul Duster, care se exprimă cel mai bine în off-road, Logan MCV Stepway accede în zona crossoverelor cu tracțiune față, printr-o versiune “emancipată” a break-ului tradițional.
Dealtfel, la prețul de 13.600 euro nu putem vorbi de concurență pentru acest model, nici în afara gamei Dacia. Seria specială SL Explorer oferă în dotarea standard sistem de navigație și multimedia cu ecran tactil 7”, Cruise Control, computer de bord, aer condiționat, airbaguri frontale și laterale, geamuri electrice față și spate, Hill Start Assist, ABS, AFU, ASR, ESP.
Uniforma Stepway, cu protecții și bandouri laterale specifice crossover-elor, face bine designului Logan MCV standard, a cărui apariție masivă îți spunea, de la prima vedere, că se sacrifică cu drag pentru confortul familiei. Dacă progresul față de configurația utilitară a generației precedente MCV constă și în adoptarea formulei break cu haion, versiunea crossover Stepway exploatează la maximum stilul robust al modelului Dacia, de preferat chiar în culoarea bleu azurite. Pe Stepway, elementele suplimentare negre se potrivesc de minune cu detaliile închise din partea superioară și de la montantii spate, iar masivitatea devine un atu, bine înfipt pe garda la sol de 17,4 centimetri.
Dimensiuni
Lungime | 4,49 m |
Latime | 1,73 m |
Inaltime | 1,52 m |
Ampatament | 2,63 m |
Garda la sol | 17,4 cm |
Portbagaj | 573 litri |
Transplantul setării suspensiei a reușit și pe MCV, cel puțin la fel de bine ca la Sandero Stepway. Nu doar că se descurcă mai ușor pe drumuri proaste, dar o face și cu un grad de confort superior unui MCV standard. În același timp, în ciuda gărzii la sol mai înalte, ținuta de drum nu a avut de suferit ba dimpotrivă, spatele este mai stabil iar transferurile de greutate se fac mai rapid. Așadar, nu doar aspectul plusează la Stepway ci și dezinvoltura pe drumuri neasfaltate, confortul și ținuta de drum în orice condiții.
Consum declarat
Urban | 4,1 litri/100 km |
Extraurban | 3,8 litri/100 km |
Mixt | 3,9 litri/100 km |
Desigur, comportamentul în ansamblu nu deviază de la cel al unei familiste, mereu cu ochii pe buget. În plus față de considerațiile despre ergonomie raportate în episodul 1, testul cu Sandero Stepway, MCV Stepway se laudă cu un interior și mai spațios pentru cinci persoane și are portbagaj pe măsură: 573 litri sub placa de protecție – iată încă un motiv pentru care nu putem vorbi de presupuși competitori. Finisajele puteau fi însă ceva mai atente în portbagaj, unde “rastelul de unelte” din latura dreapta surprinde neplăcut, dacă nu ai nostalgii pentru epoca pre-Logan sau fantezii cu propriul atelier.
Transmisia manuală în cinci trepte, cu rapoarte destul de lungi, privilegiază economia de carburant, MCV Stepway fiind capabil să obțină rezultate similare cu Sandero, având la bord o singură persoană, fără bagaje. Motorul diesel de 1,5 litri asigura dinamica necesară și începe să tragă, liniar, de la circa 2000 rpm. Dar după testul cu Sandero dCi Easy-R se simte lipsa acelui zvâc, care se poate obține prin utilizarea inteligență a transmisiei “pilotate”, aceasta fiind disponibilă, la MCV Stepway, doar pentru motorul pe benzină . De asemenea, absența unei trepte de viteză vine la pachet cu un nivel mai ridicat al zgomotului motorului perceput în habitaclu. De apreciat indicatorul care apare în bord, sugerând schimbarea treptei de viteză pentru a nu irosi carburant.
Cilindree | 1,5 litri |
Putere | 90 CP |
Cuplu maxim | 220 Nm |
Demaraj 0-100 km/h | 12,1 s |
Viteza maxima | 170 km/h |
Nu alunecați în comparații fără sens cu modelele break “allroad” și “cross country”, mult mai scumpe și avansate, de pe piață. Produsul Logan și-a inventat propriul segment și rămâne o referință și o lecție despre ce poți propune într-un anumit buget, în condiții de profitabilitate. La 13.600 euro, cu dotările, motorul și dimensiunile MCV Stepway, cine va dori competiție va avea multe de demonstrat, din postura de musafir în segmentul Logan. Iar versiunea MCV Stepway este un adevărat vârf de gama Logan, combinând generozitatea acestui produs cu beneficiile estetice și practice ale unui crossover. Dacă siguranța ar fi la nivelul visat de orice cap de familie în 2017, atunci cine are nevoie de un vehicul spațios, economic și rezistent nu prea ar avea scuze, în fața contabilului, pentru altă achiziție.
Citește și Test-drive Sandero Stepway SL Explorer 1,5 dCi 90 CP Easy-R