Test Drive Mazda CX-3 G121 Takumi

Prima Impresie Reporter Test Drive

Începând din această toamnă, este disponibilă și în România noua versiune a modelului Mazda CX-3, lansat în 2015. Noutățile privesc câteva detalii de design, finisajele interiorului și compoziția scaunelor, ajustări la suspensii și direcție, plus echipamente noi. Dintre acestea, se remarcă Android Auto, AppleCarPlay și frâna de staționare electrică Auto Hold. A fost înlocuit motorul diesel cu unul complet nou. Toate propulsoarele respectă normele Euro 6d Temp.

Din fericire, modificările la design nu rastalmacesc “opera” originală CX-3. Grila frontală, elementele cromate la praguri, vizibile doar pe anumite versiuni, montantii laterali negru piano, semnalizatoarele spate LED și noile jante de 18 inch sunt singurele elemente noi.

Mazda CX-3 rămâne mașina care ne-a arătat cu frumosul ceea ce a încercat pentru prima dată Juke, dar cu obrăznicie: există stil și atitudine crossover în segmentul B. Combinând trăsături din cele două lumi, hatchback și crossover, alura sportivă și silueta echilibrată îi vor asigura un loc important în istoria designului din era crossover. Este o realizare demnă de strabunul CX-7, elegant, sportiv și mereu verde.

O altă caracteristică a designului CX-3 este că armonia menționată mai devreme reușește să atragă atât fanii crossover cât și clienții tradiționali. Putem spera că micul Mazda va inspira, deschizând o direcție de evoluție pentru actuala specie SUV.

Nu exagerăm când spunem că un astfel de design este suficient să aducă clientul la showroom, iar dacă bugetul corespunde, numai o nepotrivire de caracter ar putea strica apele. Însă până la detaliile despre echipări și buget, trebuie să ținem minte, de la început, că frumusețea știe să se pună în valoare, indiferent de talie. Ne-au învățat asta deja Nissan Juke și Mini Countryman.

Dimensiuni 

Lungime (fără plăcuțe de înmatriculare)

mm

4.275

Lăţime

mm

1.765

Înălţime (cu antenă)

mm

1.535

Ampatament

mm

2.570

Volum portbagaj până la polița portbagajului

l

350

Interiorul este bine finisat, primitor și atent la nevoile șoferului modern, însă ar fi meritat un stil mai aparte, pe măsura exteriorului. Bordul, cu aceeași personalitate ca la Mazda 2, colega de segment fără efecte și arme de crossover, bifează tot ce este important la capitolul ergonomie, însă nu strălucește decât prin calitatea finisajului.

Instrumentele propun mixul analog/digital prezent și la modelul mai mare, Mazda 3practic și discret. Comenzile pentru aerul condiționat automat sunt simple, clasice, iar prizele USB se găsesc la vedere, la baza consolei centrale. Display-ul multifuncțional, care în varianta de echipare testată, Takumi, servește setărilor generale și audio, fără GPS sau camera video de marșarier, poate fi controlat atât touchscreen cât și prin comenzile de pe tunelul central. Adoptarea franei de staționare electrice cu Auto Hold a permis amenajarea unor spații de depozitare utile și flexibile pe tunelul central, sub cotieră. Pentru pasagerii din spate, mai există două suporturi de pahare, integrate în cotiera rabatabilă.

Poate nu avem de-a face cu cel mai incitant interior posibil, însă ceea ce urmează face toți banii. Datorită volanului reglabil și în profunzime și a reglajului pe înălțime a scaunului, se poate obține ușor o poziție aproape sportivă, în deplin confort și spațiu, chiar dacă ai peste 1,85 înălțime. Scaunele susțîn bine corpul în viraje, iar ușile cu panouri înalte accentuează senzația de siguranță. Apoi direcția precisă și agilitatea, reactivitatea mașinii te implică la un nivel mult mai profund decât un interior spectaculos.

Transmisie

 

4×2

Cilindree

cm3

1.998

Putere maximă

kW (CP) /rpm

89 (121)/

6.000

Cuplu maxim

Nm /rpm

206 / 2.800

Raport compresie

 

14,0:1

Volum rezervor

l

48

Mazda CX-3 este despre stil și plăcerea de a conduce. Bine cunoscutul motor de 2,0 litri, acum cu 121 cai-putere, este silențios și trage liniar, predispus la o rulare lină, datorită cuplului suficient de generos, dar satisface și nevoile de sprint, dacă se exploatează turațiile înalte. La capitolul ținută de drum, acest model lasă concurența departe în urmă, datorită preciziei înscrierii în viraje și a vitezei cu care este capabil să parcurgă curbele. Sistemul G Vectoring are un cuvânt greu de spus, însă întreg ansamblul Skyactiv oferă un pachet de siguranță și sportivitate pe care multe compacte cu pretenții și le-ar dori. Mai ales că totul se obține fără penalizarea confortului la rulare, în ciuda roților 215/50R18.

Este drept că puntea spate nu prea agreează denivelările scurte și înalte, pe care parcă preferă să le sară decât să le amortizeze, însă aici se oprește tot deranjul unei setări dinamice care te va surprinde foarte plăcut. Ruliul și transferul de greutate mai sensibil al modelelor SUV/crossover nu există aici, iar centrul de greutate pare undeva sub asfalt. Mazda CX-3 se mișcă la fel cum arată.

Viteză maximă

km/h

192

Acceleraţie

0-100 km/h*

s

9,0

Nu va așteptați la performanțe pe teren accidentat. Drumurile desfundate nu prea sunt pe gustul jantelor de 18 țoli și nici suspensiile nu dau semne de flexibilitate la propuneri deșănțate. Japoneza îmbracă haina la modă crossover, însă pe dedesupt avem un samurai al asfaltului, cu reflexe și lamă de mare precizie. Este pentru ține, șoferul, care vrea să fie observat, plăcut, recunoscut și satisfăcut în toate aspectele condusului.

Asta nu înseamnă că familia este sacrificată. Un pasager de 1,85 metri înălțime are loc, suficient de confortabil, în spatele unui șofer de aceeași talie. Genunchii ating scaunul din față, care nu le dictează însă poziția. Dar pentru a nu avea contact cu plafonul, mai coborât în spate, pentru cei înalți este nevoie de o postura mai flexibilă, ușor tolănită spre lateral, mai puțin confortabilă pe distanțe lungi. În orice caz, spațiul la dispoziție pentru pasagerii din spate este net superior modelelor tradiționale de segment B și există multe hatchback-uri de segment C mai puțin prietenoase cu pasagerii din spate. La acest capitol, MazdaCX-3 se dovedește mai generoasă decât lasă să se vadă din exterior. Cu 350 litri, portbagajul cu podea dublă sfidează de asemenea segmentul C.

Dacă în oraș se apreciază ușurința cu care se manevrează toate comenzile, pedalele, volanul, schimbarea lină și precisă a treptelor de viteză, care vor încânta publicul feminin, în călătoriile lungi se apreciază confortul la rulare și insonorizarea. Zgomotul motorului este aproape anihilat la rularea fluentă, poate de aceea își face simțită prezența foșnetul de natură aerodinamică, care devine invaziv doar după 130 km/h.

Consum de combustibil (combinat)

l/100km

6,2

Emisii CO2 (combinat)

g/km

141

La 100 km/h în treapta 6, la 2000 rpm, consumă circa 4 litri/100 km în timp ce la 130 km/h urcă la 7 litri. În oraș se pot atinge 11 litri/100 km în trafic intens, însă depinde desigur de stilul de condus și trebuie specificat că modelul testat de-abia depășise primii 1000 km rulați.

Așadar, cine caută găsește și argumente raționale.  Original, sexy, bine finisat și foarte agil pe șosea, Mazda CX-3 își face conștiincios datoria și față de familie, chiar dacă punctele sale cele mai tari sunt altele decât spațiul interior și portbagajul. Atenție însă, gama știe foarte bine să exploateze latura emoțională. Pentru versiunile cu echipări de top este nevoie de un buget generos, modelul fiind capabil să joace pe terenul compactelor și la capitolul preț.

Niveluri de echipare noua Mazda CX-3

 

Emotion

■ Jante oțel 16″ cu pneuri 215/60 R16

■ ABS, EBD, EBA, TCS

■ Sistem de control al stabilității dinamice (DSC)

■ Sistem de asistență la plecarea în pantă

■ 6 airbag-uri frontale, laterale și cortină

■ Senzor monitorizare presiune pneuri

■ Buton pornire motor

■ Sistem i-STOP

■ Antenă tip rechin

■ Sistem de evacuare cu două țevi de eșapament

■ Aer condiționat

■ Calculator de bord

■ Sistem audio: Radio AM/FM, MP3, USB, AUX cu 4 difuzoare

■ Închidere centralizată cu telecomandă

■ Geamuri electrice față-spate

■ Oglinzi electrice

■ Mânere uși și capace oglinzi în culoarea caroseriei

■ Volan reglabil pe două direcții cu comenzi audio

■ Banchetă rabatabilă asimetric

■ G-Vectoring Control

■ Senzor umiditate

■ Cotieră centrală față

■ Frână de parcare electrică

Challenge (în plus față de Emotion)

■ Jante aliaj 16″ cu pneuri 215/60 R16

■ Asistent de frânare inteligent pentru oraș (SCBS)

■ Aer condiționat automat

■ Oglinzi rabatabile electric și încălzite

■ Ecran color tactil de 7″

■ Unitate de comandă HMI

■ Pilot automat

■ Sistem Bluetooth®

■ Volan multifuncțional și schimbător de viteze îmbrăcate în piele

■ CD Player cu 6 difuzoare, încă o mufă USB

■ Scaun pasager reglabil pe înălțime

■ Oglindă interioară electrocromă (anti-orbire)

■ Cotieră centrală spate

Attraction (în plus față de Challenge)

■ Faruri cu LED

■ Proiectoare de ceață LED

■ Lumini diurne LED

■ Stopuri LED

■ Scaune față încălzite

■ Senzori de parcare spate

■ Senzori de ploaie și lumină

■ Emisie radio digitală (DAB)

■ Geamuri fumurii spate & lunetă

■ Avertizare la depășirea benzii de rulare (LDWS)

■ Oglinzi rabatabile automat

■ Sistem de monitorizare unghi mort (BSM)

■ Sistem de avertizare la deplasarea în marșarier (RCTA)

Takumi (în plus față de Challenge)

■ Jante aliaj 18″

■ Senzori de parcare spate

■ Scaune față încălzite

■ Geamuri fumurii spate & lunetă

■ Emisie radio digitală (DAB)

■ Senzori de ploaie și lumină

Revolution (în plus față de Attraction)

■ Jante aliaj 18″

■ Tapițerie piele sintetică neagră combinată cu textil gri

■ Smart Key (acces fără cheie)

■ Cameră video marșarier

■ Head Up Display color

■ Padele pe volan pentru transmisia automată

■ Ornamente gri interior

■ Ornamente cromate laterale și grilă față

■ Senzori parcare față

Revolution Top (în plus față de Revolution)

■ Tapițerie din piele neagră & scaun șofer reglabil electric

■ Sistem audio premium BOSE® cu 7 difuzoare

■ Pilot automat adaptiv Mazda (MRCC)

■ Asistent inteligent de frânare (SBS)

■ Sistem de control automat fază lungă (HBCS)

■ Sistem de faruri adaptive (AFLS)

■ Sistem de recunoaștere semne de circulație (TSR) – doar în combinație cu Navi

■ Asistent inteligent frânare în oraș la mersul cu spatele (SCBS rear)

■ Volan încălzit

■ Sistem alertă șofer (DAA)

Takumi Plus (în plus față de Revolution)

■ Tapițerie piele Nappa Roșu Deep

■ Scaun șofer reglabil electric cu memorie

■ Jante de aliaj 18″ design special

     

 

Prețuri Mazda CX-3 2018 (TVA inclus)

G121/EMOTION

15.390 €

G121/CHALLENGE

18.090 €

G121/TAKUMI

18.790 €

G121/ATTRACTION

19.990 €

G121/AT/ATTRACTION

21.790 €

G121/REVOLUTION

20.790 €

G121/AT/REVOLUTION

22.590 €

G121/TAKUMI PLUS

21.790 €

G121/AT/TAKUMI PLUS

23.590 €

G150/4×4/REVOLUTION

23.190 €

G150/4×4/AT/REVOLUTION

24.990 €

G150/4×4/REVOLUTION TOP – tapițerie piele neagră

25.490 €

G150/AWD/REVOLUTION TOP – tapițerie piele albă

25.690 €

G150/AWD/AT/REVOLUTION TOP – tapițerie piele neagră

27.290 €

G150/AWD/AT/REVOLUTION TOP – tapițerie piele albă

27.490 €

CD115/CHALLENGE

19.890 €

CD115/TAKUMI

20.590 €

CD115/ATTRACTION

21.790 €

CD115/REVOLUTION

22.590 €

CD115/4×4/REVOLUTION

24.390€

CD115/4×4/AT/REVOLUTION

26.190€

CD115/AWD/REVOLUTION TOP – tapițerie piele neagră

26.690€

CD115/AWD/REVOLUTION TOP – tapițerie piele albă

26.890€

CD115/AWD/AT/REVOLUTION TOP – tapițerie piele neagră

28.490€

CD115/AWD/AT/REVOLUTION Top – tapițerie piele albă

28.690€

 

 

 

 

Oferte speciale

Reducere la Toyota RAV4

SUV-ul nipon este oferit la prețuri mai mici cu până la 6400 euro, TVA inclus

Alfa Romeo Giulia: de la 21.900 EURO +TVA

Giulia este primul sedan Alfa Romeo cu tracţiune spate după încetarea producţiei modelului 75, la începutul anilor 90

TALISMAN Life Energy dCi 110CP

De la 19.150 € (TVA inclus), prin Programul RABLA 2018

Reduceri la piesele Hyundai

Campania va fi activă până pe 31 mai, la distribuitorii și reparatorii autorizați

MHS Motors, noul dealer autorizat Opel din Târgu Mureș

Toţi posesorii de automobile Opel care vizitează locaţia în perioada porţilor deschise primesc vouchere de service cu reduceri de până la 20%, timp de doi ani de zile