Lewis de Monaco
26 mai 2019Hamilton a adus echipei Mercedes a șasea victorie consecutivă din 2019
Sorin Arecco
Dacă ai mereu nişte bagaje voluminoase în plus, fie că le cari din pasiune, fie din obligaţie, asta îţi condiţionează alegerea maşinii. Te gândeşti automat că îţi trebuie o maşină mai mare. Practică, dar nu neapărat SUV. Un break ar fi suficient. Nici prea mare nu ai vrea să fie, ştii tu de ce. Mai degrabă compactă. Cu atâtea restricţii, nu prea mai speri să găseşti ceva care să îţi trezească pasiunea, recunoaşte!
De la generaţia precedentă, varianta de caroserie break a lui Megane a ales o imagine cu alură sport, mai apetisantă pentru tinerii familişti. Actuala generaţie continuă această tendinţă. Noul design al părţii frontale Megane, agresiv şi destul de extravagant, se încadrează perfect în concept. Cromul decorează discret profilul, sugerând un rafinament de categorie superioară iar soluţiile de design posterior nu se lasă mai prejos decât partea din faţă, când vine vorba de extravaganţă.
Lungime | 4,63 m |
Lăţime | 1,81 metri |
Înălţime | 1,45 metri |
Portbagaj | 580 litri |
Pentru un ochi antrenat, este foarte interesant, cum reuşeşte Renault să fuzioneze soluţii originale de design, cu elemente văzute deja, la alte mărci şi să realizeze un design nou, care nu le seamănă. Noul Megane Estate nu este o banală maşină de familie. Acest lucru se vede imediat la versiunea testată, chiar fără pachetul de design GT Line, care poate accentua sportivitatea exteriorului.
Şi interiorul poate fi mai extravagant, dacă se optează pentru pachetul GT Line, cu acele scaune excelent profilate, cu inserţii albastre. Aşadar, sobrietatea interiorului negru, într-un mixaj atent de velur şi piele este doar o alegere mai practică, standard pe versiunea testată, Intens. Aşa se numeşte versiunea de top. Renault are dreptate. Intens i se potriveşte foarte bine acestei compacte, şi nu doar pentru că e dotată cu Head-Up display, faruri LED, sistem audio Bose, Cruise Control adaptiv şi parcare automată. Dotarea completă, stilul masiv al consolei centrale, cu display-ul touchscreen central R Link 2 mare cât o tabletă, posibilităţile de personalizare ale luminilor interioare şi confortul general îţi creează într-adevăr o senzaţie de consistent, de intens: senzaţia că te afli într-o maşină de segment superior, nu într-o compactă.
Ca într-o maşină de segment superior, ai la dispoziţie de la tehnologii avansate, ca sistemul Multisense, la dotări practice, cum sunt rabatarea spătarului scaunului pasagerului din faţă pentru a încărca obiecte lungi de până la 2,7 metri şi portbagajul modulabil. Multisense te lasă să setezi fermitatea direcţiei şi răspunsul motorului în funcţie de nevoile sau chiar de toanele tale : Eco, Neutral, Confort, Sport, Perso. Poţi să schimbi şi designul afisajului bordului. Poţi să selectezi şi culorile luminii de ambianţa : sepia, red, blue, purple, green, auzi, deci cu puţin noroc ai acces şi la setările toanelor nevestei. Asta când te obişnuieşti un pic cu sistemul de accesare al măreţei tablete de pe bord. Mai puţin intuitiv la selectarea funcţiilor în general, R-Link 2 se revanşează apoi, pe măsură ce te cufunzi în meniuri.
La un moment dat, termini joaca cu Multisense şi R-Link. Te aştepţi la o maşină confortabilă, că eşti într-un break Renault, însă nu şi la progresele imense faţă de generaţia precedentă break şi faţă de actualul Megane hatchback! Suspensiile sunt la fel de confortabile că la generaţia break precedentă, dar mai silenţioase pe denivelări, în pofida jantelor de 17 inch! De asemenea, surclasează setarea actualului Megane hatchback.
Plus: a dispărut ruliul vechii generaţii, dar şi reacţia dura şi uneori sonoră a hatchback-ului actual pe denivelările scurte.
Mare plus : maşina are acum o ţinută de drum care nu mai este doar confortabilă şi « safe » , ci precisă şi foarte echilibrată, cu o subvirare moderată şi un ruliu redus. Pe scurt, se conduce cu plăcere chiar şi într-un ritm alert, în special în modul Sport. Doar ambreiajul necesită obişnuinţă, decuplând sus şi brusc. Motorul 1,6 dCi sună rafinat pentru un diesel şi susţine cu brio masa break-ului, cu rezultate de consum imposibil de criticat. Senzaţia de clasa superioară se regăseşte astfel şi în confortul dinamic, unde mai pui că nici motorul nu prea ridică glasul în interior. Este drept că propulsorul 1,6 dCi de pe modelul testat este mai silenţios decât 1,5 dCi însă şi la capitolul insonorizare s-au făcut progrese importante.
Cilindree | 1598 cmc |
Putere | 130 CP |
Demaraj 0-100 km/h | 10,6 secunde |
Viteză maximă | 198 km/h |
Consum Urban | 4,7 litri/100 km |
Extraurban | 3,6 litri/100 km |
Mixt | 4 litri/100 km |
Pe măsură ce trec kilometrii, în deplin confort, cu toată tehnologia de care ai nevoie şi bucurându-te de motoraşul de 130 de cai cu un cuplu foarte generos, te întrebi de ce ai trece la o clasa superioară. Dacă spaţiul, din habitaclul cu ampatament mai lung cu patru centimetri decât la varianta hatchback, îţi este de ajuns, nu îţi trebuie nimic mai mult. Megane Estate are note bune peste tot : îţi oferă siguranţă, tehnologii avansate, confort excelent, performanţe bune pentru un diesel 1,6, consum foarte redus şi o ţinută de drum care nu îţi taie elanul când vrei să te bucuri de viraje, ci dimpotrivă.
Păstrând avantajos raportul prêt-calitate, echiparea Intense cu motorul 1,6 dCi 130 CP costă 21.100 euro iar opţionalele sunt puţine, nu şi scumpe. Finisajele sunt la înălţime pentru o compactă, iar pe alocuri te surprind foarte plăcut, ca în cazul capitonajului din interiorul buzunarului uşii. Însă confortul general, tehnologia şi liniştea de la bord, exact ceea ce îţi creează senzaţia de clasa superioară, te fac să îţi doreşti şi nişte finisaje de clasa superioară. Rămâi însă cu dorinţa: finisajele sunt bune pentru segmentul C, dar sub ştacheta pe care noul Megane o ridică la celelalte capitole.
Un compromis va trebui acceptat în ceea ce priveşte spaţiul pentru cap la locurile din spate : persoanele mai înalte de 1,85 metri, deşi au destul loc pentru picioare fără să atingă scaunul persoanei la fel de înalte din faţă, vor propti frizura în plafon dacă adopta poziţia corectă. Pentru a obţine dinamica siluetei sale, Megane Estate are înălţimea cea mai mică din segment. Deci atenţie, cei care aţi dat pustii sau soacra la baschet!