Lewis de Monaco
26 mai 2019Hamilton a adus echipei Mercedes a șasea victorie consecutivă din 2019
Audi prezintă la Detroit Q8 concept, prefigurând noul SUV care din 2018 va rivaliza cu Mercedes GLE Coupe, BMW X6, Porsche Cayenne, Maserati Levante şi viitorul Range Rover Sport Coupe. Designul, care aminteşte de e-tron quattro concept, este sportiv şi caracterizat de grila frontală uriaşă, care domină aspectul deja masiv al caroseriei lungi de 5 metri şi mai late de 2 metri. Portierele nu au mânere ci se deschid la atingerea unei comenzi de pe montantul central şi de pe ramele geamurilor spate. Interiorul are patru locuri, un portbagaj de 630 litri şi tehnologii futuriste pentru planşa de bord, Q8 concept lansând evoluţia cockpitului virtual, un head-up display cu proiecţie tridimensională şi o planşă de bord cu comenzi touchscreen. Audi Q8 concept este un hibrid, cu un motor pe benzină TFSI de 3,0 litri, care dezvoltă 333 cai-putere şi un propulsor electric de 136 cai-putere, în total 448 cai-putere şi un cuplu de 700 Nm. Viteza maximă este limitată la 250 kilometri pe ora iar suta de kilometri pe ora se atinge în 5 secunde. Rulând în modul full electric, se pot parcurge 60 de kilometri.
BMW Seria 5 debutează la Detroit, impresionând prin vârful de gama M550i xDrive, cea mai puternică versiune până la lansarea noului M5. Cu motorul v8 4,4 litri biturbo de 468 cai-putere, accelerează de la zero la o sută de kilometri pe ora în 4 secunde. Cuplul maxim de 650 Nm este disponibil începând de la 1800 de rotaţii pe minut. Tracţiunea este integrală iar suspensiile adaptive M Sport, direcţia reglabilă şi transmisia Steptronic cu 8 trepte promit un comportament sportiv de referinţă. BMW a prezentat şi versiunea hibrid plug-în 530e iPerformance. Are un motor electric de 95 cai-putere care, cu bateriile full, poate susţine singur 50 de kilometri şi un motor pe benzină turbo de 2,0 litri, în total 252 cai-putere şi un cuplu de 420 Nm. Hibridul atinge suta în 6,2 secunde şi viteza maximă de 235 kilometri pe ora, cu o autonomie de 630 kilometri şi un consum declarat de 1,9 litri.
Mercedes AMG GT Coupe primeşte un facelift prezentat cu ocazia Salonului de la Detroit. Uşor de recunoscut după noua grilă frontală Panamericana, AMG GT va oferi în toate versiunile sistemul Airpanel care gestionează automat închiderea şi deschiderea grilei pentru a eficientiza aerodinamică şi răcirea. Versiunea standard a motorului V8 4,0 biturbo are acum 476 CP şi 630 Nm, varianta S atinge 522 CP şi 670 Nm iar noua versiune intermediară GT C Coupe, introdusă acum între varianta S şi vârful de gama R, are 557 cai-putere şi 680 Nm. Vârful de gama R dezvoltă 585 cp şi 700 Nm. Demarajul modelelor AMG GT se realizează între 3,6 şi 4 secunde iar viteza maximă variază între 304 şi 318 kilometri pe ora. Cu ocazia aniversării a 50 de ani de la crearea diviziei AMG, modelul AMG GT C va fi disponibil şi într-o versiune specială Edition 50, ediţie limitată, cu culori şi finisaje personalizate. Pentru GT S este disponibilă şi puntea spate directoare, în pachetul Dynamic Plus.