Lewis de Monaco
26 mai 2019Hamilton a adus echipei Mercedes a șasea victorie consecutivă din 2019
Odată cu Nexo, Hyundai lansează primul SUV alimentat cu hidrogen, care oferă cea mai extinsă autonomie întâlnită în segmentul vehiculelor fuel cell și electrice, estimată la 800 km (aflat în teste NEDC în acest moment), comparabilă cu cea a vehiculelor tradiționale. Dezvoltat pe o nouă platformă, Nexo face parte din categoria denumită de Hyundai FUV (future utility vehicle), care combină caracterul practic cu tehnologia avansată, funcțiile extinse de asistență la condus și designul atrăgător.
“Hyundai este lider de piață în Europa, pe segmentul vehiculelor cu tehnologie fuel cell. Peste 70% dintre vehiculele fuel cell care rulează în regiune sunt produse de Hyundai,” a declarat Thomas A. Schmid, Chief Operating Officer Hyundai Motor Europa. “Nexo reprezintă un pas esențial în strategia noastră în domeniul vehiculelor ecologice, care presupune lansarea a 15 noi modele eco până în anul 2020. Această reflectă angajamentul nostru ferm în direcția mobilității cu emisii zero.”
Nexo reprezintă cea de-a doua generație de vehicule electrice fuel cell comercializate de Hyundai în Europa și va fi disponibil începând cu a doua jumătate a anului 2018. În acest moment, producătorul oferă cea mai variată gama de propulsoare de pe piață. Odată cu lansarea ix35 Fuel Cell, Hyundai a devenit primul constructor auto care a produs vehicule fuel cell în serie.
Noua platformă integrează trei rezervoare identice de 52,2 litri și o capacitate totală de stocare a combustibilului superioară, realimentarea cu hidrogen necesitând doar cinci minute. Modul de dispunerea a celor trei rezervoare de combustil (primul sistem din lume de acest tip) permite o utilizare mai eficientă a spațiului. În plus, ampatamentul a crescut cu 150 mm față de cel al modelului ix35 Fuel Cell, ajungând, astfel,la cel mai mare spațiu interior pentru un vehicul electric fuel cell, cu o capacitate a portbagajului de 461 litri (VDA).
Designul a fost optimizat pentru a reduce coeficientul aerodinamic. Multiple dotări care facilitează aerodinamica au fost discret integrate în partea frontală, pe laterale și în spate. Printre acestea se numără admisiile de aer la nivelul roților din aripile frontale care optimizează fluxul de aer, mânerele ușilor retractabile și fantele ample la nivelul montantului D. Coeficientul aerodinamic global este de 0,329. Fluxul de aer al motorului este facilitat de deschiderea generoasă din grilă tip cascadă, precum și de admișii mici de aer plasate în partea din spate.
Puterea maximă dezvoltată a propulsorului fuel cell este de 120 kW (163 CP), iar cuplul de 395 Nm. Autovehiculul accelerează de la 0 la 100 km/h în 9,2 secunde, atingând o viteză maximă de referință în această clasa de 179 km/h. Sistemul de propulsie fuel cell este foarte eficient, cu un consum de 3,9 litri / 100 km.
Conceput pentru a fi utilizat și într-un mediu cu temperaturi extreme, Nexo poate funcționa chiar și în condițiile în care temperatura exterioară scade până la -30 de grade Celsius. Noile tehnologii integrate conferă noului model Hyundai o durata de viață comparabilă cu cea a autovehiculelor echipate cu motoare termice: cel puțin 10 ani și 160.000 km.
Propulsor / Motor / Baterie
Propulsor |
|
Tip motor |
Motor inductie montat frontal |
Putere maxima |
120 kW / 163 CP |
Cuplu maxim |
395 Nm |
Accelerare 0-la-100 km/h |
9.2 s |
Accelerare 80-la-120 km/h |
7.4 s |
Temperatura minima demaraj |
-30°C |
Baterie |
||
Putere totala (kW) |
135 kW |
|
Putere baterie (kW) |
40 kW |
|
Putere fuel cell (kW) |
95 kW |
|
Densitate de putere (kW/l) |
3.1 |
|
Performanta |
||
Viteza maxima |
179 km/h |
|
Consum H2O (l/100 km) |
3.9 |
|
Emisii CO2 in regim mixt (g/km) |
0 g/km |
|
Autonomie |
estimat 800 km (in teste NEDC in prezent) |
|
Aerodinamica |
||
Coeficient aerodinamic |
0.329 |
|
Dimensiuni exterioare (mm)
Lungime |
4,670 |
Latime |
1,860 |
Inaltime |
1,630 |
Ampatament |
2,790 |
Garda la sol |
140 |
Consola fata |
960 |
Consola spate |
920 |
Dimensiuni interioare (mm)
Primul rand |
Al doilea rand |
|
Spatiu la cap |
1,001 |
965 |
Spatiu la picioare |
1,047 |
936 |
Capacitati (litri)
Rezervor |
52.2 |
Portbagaj (l VDA) |
461 |