Lewis de Monaco
26 mai 2019Hamilton a adus echipei Mercedes a șasea victorie consecutivă din 2019
Sigla GSI, binecunoscută fanilor Opel, revine odată cu versiunea sportivă a berlinei Insignia, care va debuta anul acesta la Salonul Auto de la Frankfurt. Vânzările vor începe în Germania, din octombrie.
Motorul turbo pe benzină de 2,0 litri dezvoltă 260 cai-putere şi cuplul maxim de 400 Nm. Tracţiunea este integrală cu vectorizarea cuplului iar noua transmisie automată cu opt trepte are două moduri de funcţionare, Normal şi Sport. Consumul în regim mixt declarat de Opel este de 8,6 litri/100km. Potrivit primelor informaţii oficiale, va exista şi o motorizare diesel.
Inginerii Opel au dezvoltat un şasiu nou pentru GSi pe circuitul Nürburgring, unde marca germană deţine un centru de testări pentru autovehiculele performanţe pe care le produce. Arcurile mai scurte coboară GSi cu 10 milimetri şi amortizoarele sport speciale reduc ruliul la minim. Frânele puternice Brembo cu patru cilindri (diametrul de 345 de milimetri) şi direcţia care era deja precisă au fost adaptate în consecinţă.
Insignia GSi este echipat standard cu şasiul mecatronic FlexRide. Acesta adaptează amortizoarele şi direcţia în fracţiuni de secundă; de asemenea, unitatea de comandă recalibrează pedala de acceleraţie şi modifică momentele de schimbare a treptelor de viteză în modul automat. Şoferul poate alege unul dintre modurile Standard, Tour sau Sport. În funcţie de modul ales, direcţia şi răspunsul acceleraţiei se modifică. Exclusiv pentru GSi este modul Competition care poate fi activat prin intermediul butonului ESP. Apăsarea dublă permite şoferilor experimentaţi să obţină un control mai bun al direcţiei şi anulează controlul tracţiunii.
GSi, un nume cu o tradiţie de 33 de ani, înseamnă „Grand Sport injection”. Primele modele care au stârnit emoţii au fost Manta GSi şi Kadett GSi (115 CP din 1,8 litri) în 1984. La numai patru ani, motorul de 2,0 litri DOHC cu 16 vâlve de pe Kadett 2.0 GSi 16v oferea 150 CP. Primul Astra oferea, de asemenea, o alternativă de 1,8 litri şi 125 CP în Astra GSi. Au mai existat variante GSi pentru diferite generaţii de Corsa, începând cu Corsa A de 100 de CP (1988) care a devenit un model clasic râvnit. La finalul (provizoriu!) al seriei s-a aflat Corsa D, lansat în august 2012.