Lewis de Monaco
26 mai 2019Hamilton a adus echipei Mercedes a șasea victorie consecutivă din 2019
Dacă în prima sesiune de probe libere cel mai rapid a fost Ricciardo, urmat de Bottas, Kimi, Vettel și Hamilton, în a doua parte a zilei finlandezul de la Ferrari a obținut cel mai bun timp de vineri, devansandu-i pe Vettel, Bottas și Hamilton.
INITIAL CLASSIFICATION (60/90 MINS)
The big three teams are two-by-two at the top
But will the order stay the same for the rest of the weekend? 🤔#F1 #BahrainGP pic.twitter.com/5Bc3lfdHR1
— Formula 1 (@F1) April 6, 2018
INITIAL CLASSIFICATION (END OF FP1)
Three different teams in the top three 👀#F1 #BahrainGP pic.twitter.com/9OsqzzVMgK
— Formula 1 (@F1) April 6, 2018
Cursa din Bahrain va începe duminică, imediat după apusul soarelui, putând fi urmărită în direct pe Telekom Sport și Digi Sport, la ora 18:10. Circuitul care a adus Formula 1 în Orientul Mijlociu în 2004 este lung de 5412 metri, are 15 viraje și oferă 50.000 de locuri în tribune, cu o perspectiva foarte bună asupra cursei. Se estimează o temperatură de 28 de grade Celsius.
😍#F1 🇧🇭 #BahrainGP pic.twitter.com/Yjz0qSl3gG
— Formula 1 (@F1) April 6, 2018
Câștigătorul primei curse din sezonul 2018, Sebastian Vettel își păstrează prudența în declarații, recunoscând că monoposturile Mercedes sunt în avantaj, fiind mai rapide și speră că echipa italiană va recupera curând. Lewis Hamilton, pe de altă parte, spune că avantajul față de Ferrari este unul foarte mic.
O nouă cursă, o nouă doză
După atacul direct la șeful echipei Ferrari dinaintea cursei din Australia, tăurașul este agitat și în Bahrain. Cea mai performantă dintre echipele motorizate Renault în acest moment, RedBull nu se joacă de-a modestia ci se anunță capabilă să lupte cu Ferrari și Mercedes. Până va demonstra în cursă, echipa producătorului de băuturi energizante joacă tare pe zvonistica, lansând informația că Mercedes a contactat fără succes piloții Max Verstappen și Sebastian Vettel, în contextul în care contractul lui Lewis Hamilton nu a fost încă prelungit. În același timp, Max nu se sfiește să expună o opinie contrară șefului echipei, Horner, cel care contestase sistemul „party mode”, folosit de Mercedes la motor în calificări.
Documentul dinaintea furtunii
Liberty Media a dezvăluit direcțiile și principiile pe care le propune în discuțiile pentru noua organizare a Formulei 1, din 2021. Documentul lansat încearcă să acopere atât planurile organizatorilor cât și nevoile echipelor și exigențele constructorilor, înglobând cât mai diplomat cu putință referiri la succesul comercial, plafonarea costurilor și împărțirea profiturilor pe considerente complexe, simplificarea motoarelor, standardizarea unor componente, inovația, identitatea tehnologică și satisfacerea fanilor.
Rămâne de văzut cum vor evolua lucrurile când vor apărea elementele concrete. Balanța va înclina fie către spectacol cu prețul standardizării, în favoarea echipelor mai limitate financiar sau fără tehnologii proprii fie spre pastrarea tradiției Formulei 1, aceea de vârf de lance al sporturilor cu motor, ca rezultat al inovației și progresului continuu al automobilismului.
Monaco nu capitulează
Michel Boeri, președintele clubului automobilistic din Principatul Monaco a anunțat că nu renuntă la folosirea modelelor la evenimentele cursei de Formula 1. Chiar dacă, așa cum a impus Liberty Media, fetele nu vor mai fi implicate în detalii de organizare la startul cursei, ele vor fi prezente pe grilă, “reprezentând Monaco cât mai distins și elegant cu putință”.