Lewis de Monaco
26 mai 2019Hamilton a adus echipei Mercedes a șasea victorie consecutivă din 2019
Din 2004, versiunile RS ale compactei franceze Megane beneficiază de experienţa şi cunoştinţele acumulate de Renault Sport în competiţii. A treia generaţie Megane RS se dezvăluie în aceste zile la Salonul Auto de la Frankfurt, fiind rezultatul colaborării dintre specialiştii Renault Sport Cars şi Renault Sport Racing.
Noul motor turbo de 1,8 litri cu injecţie directă dezvoltă 280 cai-putere la 6000 de rotaţii pe minut şi cuplul maxim de 380 Nm, disponibil între 2400 şi 5000 de rotaţii pe minut. Megane RS foloseşte soluţia punţii directoare spate 4Control, suspensii faţă cu pivot independent şi două tipuri de şasiu, Sport şi Cup. Diferenţialul Torsen cu alunecare limitată este disponibil numai în combinaţie cu setarea cea mai sportivă, Cup.
In premieră pentru Megane RS,există posibilitatea de a alege între două tipuri de transmisie, manuală cu şase trepte sau automată cu dublu ambreiaj EDC, în şase rapoarte. Treptele de viteză ale cutiei EDC se pot schimba şi acţionând padelele de pe volan, iar pentru demaraje fulgerătoare şoferul se poate baza şi pe sistemul Launch Control.
Sistemul Multisense de personalizare a condusului propune cinci moduri diferite de setare, Confort, Normal, Sport, Race şi Perso, gestionând funcţionarea motorului, a cutiei de viteze şi a direcţiei. Frânele sunt Brembo iar jantele pot avea diametrul de 18 sau 19 inch. Potrivit datelor oficiale, noul RS consumă 6,9 litri/100 km în regim combinat.
Primele comenzi din Europa se vor prelua în decembrie 2017, urmând ca la finalul lui 2018 să sosească varianta Trophy, cu 300 de cai-putere.