Lewis de Monaco
26 mai 2019Hamilton a adus echipei Mercedes a șasea victorie consecutivă din 2019
Începând din 2018, o nouă versiune de caroserie completează gama i30 şi anume Fastback, descrisă de Hyundai drept un coupe cu cinci uşi. Comparativ cu modelul hatchback cu cinci uşi, Fastback are plafonul coborât cu 25 milimetri, şasiul mai jos cu 5 milimetri şi suspensia mai rigidă cu 15 procente.
Gama de motorizări include două propulsoare turbo pe benzină cu cilindree redusă, nou lansate pe gama i30 – motorul de 1,4 T-GDi în 4 cilindri care dezvoltă 140 CP şi cel de 1,0 T-GDi în 3 cilindri şi 120 CP (consum estimat pentru gama Hyundai i30: regim combinat 5.5 – 5.0 l/100km, nivel emisii CO2: 125 – 115 g/km*). Propulsorul 1,4 T-GDi este asociat unei transmisii manuale în şase trepte sau unei cutii cu dublu ambreiaj în şapte rapoarte, în timp ce motorul 1,0 T-GDi unei transmisii manuale în şase trepte. Ambele versiuni dispun în echiparea standard de sistemul Stop & Go (ISG).
Gama va fi ulterior extinsă prin intermediul unui motor recent dezvoltat de Hyundai – diesel de 1,6 litri în 4 cilindri, în două variante: 110 CP şi 136 CP, ambele disponibile cu o cutie manuală în şase trepte sau cu o cutie cu dublu ambreiaj în şapte rapoarte.
i30 Fastback oferă tehnologii noi în materie de siguranţă activă. Modelul dispune de sistemul autonom de frânare de urgenţă (AEB), sistemul de avertizare a conducătorului auto (DAÂ), sistemul de asistenţă pentru faza lungă (HBA), precum şi de sistemul de asistenţă la menţinerea benzii de rulare (LKAS).
i30 Fastback poate fi echipat opţional cu un ecran tactil de 8 inch asociat sistemului de navigaţie, care integrează funcţii avansate de conectivitate precum Apple CarPlay şi Android Auto. Cele două sisteme permit utilizatorilor conectarea dispozitivelor de tip smartphone. Navigaţia este disponibilă cu un abonament gratuit de şapte ani la serviciile Live, care oferă informaţii actualizate despre vreme, trafic, camerele radar, precum şi detalii despre punctele de interes. Mai mult, modelul dispune de un încărcător wireless cu interfaţă standard Qi.
i30N este primul model al diviziei de performanţă N. Testele s-au efectuat pe circuitul Nurburgring, a cărei iniţială s-a preluat la denumirea noilor modele sport. Conceput pentru plăcerea de a conduce, modelul compact coreean are un motor turbo de 2,0 litri care dezvoltă 275 cai-putere şi cuplul maxim de 353 Nm. Transmisia este manuală cu şase trepte iar tractiunea pe puntea faţă. Sistemul ESP poate fi decuplat complet iar diferenţialul electronic cu alunecare limitată E-LSD contribuie la ţinuta de drum sportivă.
Modelul dispune de cinci moduri de condus: Eco, Normal, Sport, N şi N Custom, care au rolul de a schimbă comportamentul autovehiculului, ajustând parametrii motorului, amortizoarele, controlul electronic al stabilităţii (ESC), diferenţialul electronic cu alunecare limitată (E-LSD), sunetul, direcţia şi sincronizarea turaţiilor.