Test drive Opel Astra K 1.6 CDTi 136CP Dynamic AT

Reporter Test Drive Prima Impresie

Astrele se realiniază
 
Maşina anului 2016 în Europa” nu este un Opel oarecare, iar dacă te gândeşti la o “compactă”, merită testezi Astra K indiferent cât eşti de familiarizat cu modelele germane. Noul Astra lupta mai îndârjit niciodată, atât cu referinţele segmentului cât şi cu blazonul generaţiilor precedente şi, de cele mai multe ori, câştigă. Iar în versiunea superdotată, pe care am avut-o la dispoziţie, câştigă şi bătălia cu sine. Astra Dynamic îşi justifică preţul de achiziţie (22.345 euro cu TVA), mai mare decât al versiunilor cu echipări maicumpătate”,  prin toate detaliile care formează calitatea vieţii la bord, nu doar prin accesorii.

Dacă generaţia precedentă mergea la sigur, folosind o baterie de trucuri estetice la modă pentru a atrage, Astra K are un farmec matur: frontalul nou, modern, este inconfundabil Astra iar montantul spate care lasă profilul comunice armonios cu designul posteriorului caracterizează o personalitate tinerească şi dinamică, într-o notă stilată, fără agresivitate.
Şi interiorul tratează cu interes impresia artistică, arătând mult mai bine decât în poze, ceea ce ne face repetăm îndemnul de a arunca un ochi în showroom, dacă aveţi planuri cu segmentul C. Nota stilată păstrează ritmul şi aici, planşa de bord unduind în plan orizontal, într-o formă ergonomică. De asemenea, în dreptul pasagerului, planşa de bord este sculptată în beneficiul spaţiului. Alt pas înainte faţă de generaţia precedentă: simplitatea comenzilor, integrate discret şi, imediat, familiar.

Strict din punct de vedere estetic, cadranele de bord par cam discrete, însă lasă loc între ele unui ecran care îţi afişează impecabil informaţiile de care ai nevoie, de la cele ale computerului de bord la… cronometru. Simplu şi intuitiv îşi fac treaba şi comenzile centrale, la fel ca meniul infotainment, cu un display generos şi toate “utilităţile”, de la camera video pentru marşarier la conectivitate pentru orice smartphone. Sistemul On Star este gata îţi sară în ajutor cu multiple servicii interesante şi cu un meniu însoţit de o voce al cărei ton, în limba română, te va amuza.
Senzaţia de calitate este însă cea care îţi va domina prima, a doua şi multe dintre următoarele impresii despre interiorul Astra. În primul rând, asamblarea este foarte bună, toate componentele sunt robuste, de neclintit şi finisajele nu lasă garda jos aproape nicăieri în habitaclu. Exemplarul testat, în versiunea Dynamic, era dotat cu interior îmbrăcat în piele, care contribuie semnificativ la atmosfera de mică limuzina a interiorului. Scaunul şoferului, cu masaj, se reglează electric până îţi găseşti la milimetru poziţia corectă iar temperaturile scăzute nu sunt o problema, cu volan şi patru locuri încălzite.

Dimensiuni Metri
Lungime 4,37
Latime 1,87
Inaltime 1,49
Ampatament 2,66

Deşi cu ampatament mai scurt decât modelul anterior, Astra reuşeşte crească spaţiul la bord, patru persoane înalte acomodânduse confortabil, cu destul spaţiu în toate direcţiile. În schimb, portbagajul de 305 litri este doar suficient pentru segmentul C, amintind Astra oferă posibilitatea de a alege varianta de caroserie break, atunci când capacitatea de încărcare devine un criteriu. Revenind, interiorul te cucereşte dacă îţi plac maşinile care inspiră robusteţe şi siguranţă şi te răsfaţă cu finisajele versiunilor de top, chiar înainte de a apuca profiţi de avantajele dotărilor suplimentare. De asemenea, faţă de versiunile de echipare mai ieftine, consola centrală se continuă diferit, într-o configuraţie mai elegantă, cu suporturi de pahare elegant mascate, cotieră şi finisaje superioare.
Nivelul insonorizării este de asemenea remarcabil, în special la drum întins, unde lipsesc şi zgomotele de natură aerodinamică. Cutia de viteze automată în şase trepte este un deliciu pentru cine apreciază schimbările foarte line.

Cilindree 1598 cmc
Putere 136 CP/ 3500-4000 rpm
Cuplu maxim 320 Nm/2000-2250 rpm

În modul Sport, funcţionarea transmisiei privilegiază sprinturile, în combinaţie cu direcţia care se întăreşte, ajutândute te grăbeşti mai cu spor. Motorul diesel de 1,6 litri şi 136 cai-putere pare compromisul ideal pentru această caroserie, asigurând performanţe satisfăcătoare, cu reprize prompte şi un consum redus în toate condiţiile: trebuie ai talpa grea atingi 7 litri la suta de kilometri în traficul urban. O medie de 5,5 litri la suta de kilometri în regim mixt se poate obţine lejer, iar exemplarul testat de-abia depăşea 2000 de kilometri rulaţi.

Consum urban (l/100km) 5.6
Consum extraurban (l/100km) 3.9
Consum mixt (l/100km) 4.5

Comparativ cu versiunile generaţiei precedente, noul Astra este mai uşor, în medie cu 200 de kilograme. Cura de slăbire a avut efecte pozitive asupra ţinutei de drum, compacta germană contrastând, prin agilitate şi prin siguranţă în viraje, senzaţia de maşină robustă şi confortabilă pe care o menţionam în rândurile de mai sus. Fără pretenţii de hot hatch, Astra păstrează cu precizie traiectoria în viraje iar puntea spate confirmă cu fidelitate. Desigur şi jantele de 17 inch cu anvelope Michelin Primacy 3, de referinţă pentru siguranţă în categoria pneurilor confort, au partea lor de merit, iar reversul medaliei este o reacţie mai dura pe denivelările bruşte, aşa cum îţi doreşti dacă iei în calcul echiparea Dynamic.

Viteza maxima 205 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 9.7 secunde

Astra nu glumeşte nici când vine vorba de siguranţă: farurile LED Intellilux Matrix Light nu se numesc aşa doar ca impresioneze juriul Car of The Year ci se adaptează inteligent pentru o vizibilitate mult mai bună, menajând ceilalţi participanti la trafic. De la pilot automat adaptiv la sistem anti-coliziune cu frânare automată şi la cele cinci stele EuroNCAP, fără uităm direcţia care împiedică activ părăsirea benzii de rulare sau parcarea automată, modelul german oferă toată siguranţa şi confortul pe care eşti dispus le plăteşti. Şi ne obligă afirmăm, luând în calcul criteriile obiective de la originea segmentului C, Opel nu a creat Astra K pentru a se mulţumi cu locul 2 în clasă.

Oferte speciale

Reducere la filtre pentru Citroen

Discountul de 20% este valabil până pe 19 aprilie 2019

Ford Focus, de la 14.950 euro cu TVA

Oferta include prima de casare, pachetul Trend Edition și garanție extinsă 

1-8 Martie, „Săptămâna SUV-urilor Opel”

Constructorul german a pregătit oferte speciale pentru prima săptămână din luna martie

Kia Ceed cu 0% dobânda anuală

Oferta este valabilă pentru achiziționarea de către persoane juridice

Jeep Renegade Trailhawk

Discunt extrem: 9700 euro, fără TVA!