Lewis de Monaco
26 mai 2019Hamilton a adus echipei Mercedes a șasea victorie consecutivă din 2019
Noul Panamera Turbo S E-Hybrid reprezintă o premieră pentru constructorul auto german – pentru prima dată, un model hibrid cu alimentare electrică va fi nava amiral a unei game de modele Porsche. Motorul V8 de 4 l de pe Panamera Turbo este combinat cu un motor electric, generând o putere totală a sistemului de 680 CP şi fiind capabil să o livreze de o manieră uimitoare: chiar şi atunci când maşină este puţin peste turaţia de relanti, Panamera Turbo generează un cuplu de 850 Nm, care se traduce printr-o accelerare de la 0 la 100 km/h în 3,4 secunde şi o viteză maximă de 310 km/h. Schemă de accelerare a sistemului cu tracţiune integrală Panamera este cea utilizată în cazul supercarului sport 918 Spyder. Consumul este în conformitate cu reglementările New European Driving Cycle (NEDC), de 2,9 l/100 km, iar noul Panamera Turbo poate parcurge, în regim 100% electric, o distanţă de până la 50 km. Panamera Turbo S E-Hybrid subliniază importantă pe care electromobilitatea o are la Porsche.
După debutul de succes al Panamera 4 E-Hybrid, pus în mişcare de un motor V6 şi de un sistem electric, Porsche demonstrează, încă o dată, că tehnologia hibridă are un potenţial ridicat de a face performanţă. Noul Panamera Turbo S E-Hybrid combină un sistem electric de 136 CP cu un motor V8 de 550 CP. Ambreiajul pentru decuplarea motorului instalat pe modulul Porsche hibrid este activat electromecanic de un actuator electric (ECA), la fel că în cazul Panamera 4 E-Hybrid. Acest fapt determina reacţii prompte la comenzi şi un grad sporit de confort. La fel că în cazul celorlalte modele din a două generaţie Panamera, cutia cu dublu ambreiaj Porsche Doppelkupplung (PDK) în opt viteze transmite puterea către sistemul de tracţiune integrală adaptivă Porsche Traction Management (PTM), disponibil în pachetul standard. Sistemul E-Performance propulsează limuzina de lux la viteză de 100 km/h în doar 3,4 secunde şi asigura o forţă de tracţiune extraordinară la viteze mari. Luând în calcul şi viteză maximă de 310 km/h, noul Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid setează noi standarde în clasa să. Panamera Turbo S E-Hybrid vine cu suspensie pneumatică în varianta standard şi oferă o combinaţie unică în segmentul sau: confortul unei limuzine de lux, îmbinat cu performanţele unui supercar sport.
Motorul electric este alimentat cu energie cu ajutorul unei baterii litiu-ion, răcită cu lichid, cu o capacitate energetică de 14,1 kWh. Bateria de mare capacitate, integrată în partea din spate a automobilului, se încarcă complet în şase ore, cu 10 A, la o sursă de alimentare de 230-V. Dacă Panamera utilizează încărcătorul opţional de 7,2-kW de pe bord şi o sursă de alimentare de 230-V, cu 32 A, în loc de încărcătorul standard de 3,6-kW, bateria se va încarcă complet în doar 2,4 ore. Procesul de încărcare a bateriei poate fi demarat folosind un timer via Porsche Communication Management (PCM) sau prin aplicaţia Porsche Connect (pentru smartphone-uri şi Apple Watch). În plus, Panamera Turbo S E-Hybrid este dotat cu sistem de climatizare auxiliar, pentru a asigura confortul termic în compartimentul pasagerilor chiar şi pe durata încărcării bateriei.
Performanţele, confortul şi eficientă formează o combinaţie tridimensională perfectă: Panamera Turbo S E-Hybrid porneşte întotdeauna în modul electric ”E-Power”, sportivă sport în patru uşi putând parcurge, astfel, o distanţă de până la 50 de kilometri, cu zero emisii. Când acceleraţia este apăsată mai puternic şi maşină înregistrează un anumit nivel de presiune pe pedala sau când nivelul de încărcare a bateriei scade sub valoarea minimă, Panamera trece în modul ”Hybrid Auto”, punct din care automobilul foloseşte puterea ambelor motoare. Consumul pentru automobilele plug-în hybrid este în conformitate cu reglementările New European Driving Cycle (NEDC), de 2,9 l/100 km, cu benzină super premium (66 g CO2/km) şi de 16,2 kWh/ 100 km, cu energie electrică.
Nouă nava amiral a celei de-a două generaţii Panamera va fi lansată pe piaţă europeană în iulie 2017, urmând că pe celelalte pieţe să se lanseze în a două jumătate a acestui an. Panamera Turbo S E-Hybrid va avea premieră mondială la Salonul Auto de la Geneva (7-19 martie 2017). Încă de la început, noul Gran Turismo în patru uşi va fi disponibil şi într-o versiune Executive, cu un ampatament alungit cu 150 milimetri.
Parte din echiparea standard a noului Panamera Turbo S E-Hybrid sunt şi sistemul de frânare Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB), Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport), incluzând Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), sistemul de direcţie Power Steering Plus şi jantele din aliaj de 21 de inci, cu design 911 Turbo. Pachetul standard include şi sistem de climatizare auxiliar, elemente aerodinamice adaptive şi suspensie pneumatică cu perne de aer cu trei camere, ce include Porsche Active Suspension Management (PASM). Versiunea cu ampatament alungit este echipată în standard cu sistem de direcţie pe puntea spate.
În România, preţurile pentru Panamera Turbo S E-Hybrid încep de la 161.483 EUR fără TVA, iar pentru Panamera Turbo S E-Hybrid Executive, de la 172.882 EUR fără TVA.