Lewis de Monaco
26 mai 2019Hamilton a adus echipei Mercedes a șasea victorie consecutivă din 2019
“Vettel nu trebuie lăsat să scape, trebuie să recuperăm, avem nevoie de un podium în această cursă!”, a fost declarația cu care s-a prezentat Daniel Ricciardo în China, la începutul weekendului. Cine ar fi crezut că Ricciardo va pleca învingător de la Shanghai, după problemele din calificări și o primă linie roșie ce părea greu de sărit chiar și pentru Mercedes? Ricciardo sigur a crezut și a arătat-o impecabil, după momentul în care piloții Toro Rosso, echipa a doua a producătorului de băuturi energizante, s-au ciocnit între ei, provocând intrarea safety car-ului providențial pentru RedBull. Providențial, providențial, dar norocul și-l face omul și cu… echipa a doua: așa s-ar putea hazarda aceiași “conspiraționiști” care suspectau Haas că ar fi abandonat intenționat în Australia, pentru a-și favoriza furnizorul Ferrari, nu-i așa?
Până la accidentul Toro Rosso din turul 30, cursa părea un joc de strategie între Ferrari și Mercedes, pe care italienii începeau să îl piardă. Bottas se infiltrase la start între Kimi și Vettel. Apoi câștigase duelul schimburilor de pneuri cu Vettel, ajungând pe locul doi, în spatele unui Raikkonen fără oprire la boxe, sacrificat pentru a-și ajuta coechipierul să recupereze. Cu pneurile consumate, Kimi nu a rezistat mult iar safety-car-ul l-a găsit pe Bottas la conducerea cursei, cu Vettel suflându-i în ceafă.
RedBull a profitat de poziția piloților săi la anunțarea safety car-ului, necesar pentru a se curăța pista de resturile monoposturilor Toro Rosso. Ambii piloți au intrat la standuri și au ieșit cu pneuri soft, care i-au transformat brusc în pistolari și au început să ia la țintă monoposturile Ferrari și Mercedes, echipate cu gume medium, ca pe niște sticle goale pe gard.
În aceste condiții, echipa motorizată Renault putea să obțină primele două locuri pe podium fără bătăi de cap. Însă cei doi pistolari și-au folosit armele în mod diferit. Max Verstappen s-a împușcat în picior, pierzând timp după un atac neinspirat asupra lui Hamilton, pentru că apoi să vadă roșu din nou și să îl acroșeze pe Vettel, germanul fiind norocos să termine cursa pe 8. Tăurașul a fost penalizat cu zece secunde și a obținut doar locul 5. În schimb, Ricciardo i-a demonstrat colegului că talentul câștigă doar mânuit cu inteligență, iar Hamilton, Vettel și Bottas nu au avut scăpare când le-a venit rândul.
INITIAL CLASSIFICATION (END OF RACE): Best #ChineseGP ever? #F1 pic.twitter.com/swi6LQExwh
— Formula 1 (@F1) April 15, 2018
Pos | Driver | Nationality | Car | Pts |
---|---|---|---|---|
1 | GER | Ferrari | 54 | |
2 | GBR | Mercedes | 45 | |
3 | FIN | Mercedes | 40 | |
4 | AUS | Red Bull Racing TAG Heuer | 37 | |
5 | FIN | Ferrari | 30 | |
6 | ESP | McLaren Renault | 22 | |
7 | GER | Renault | 22 | |
8 | NED | Red Bull Racing TAG Heuer | 18 | |
9 | FRA | Scuderia Toro Rosso Honda | 12 | |
10 | DEN | Haas Ferrari | 11 | |
11 | BEL | McLaren Renault | 6 | |
12 | ESP | Renault | 3 | |
13 | SWE | Sauber Ferrari | 2 | |
14 | FRA | Force India Mercedes | 1 | |
15 | MEX | Force India Mercedes | 0 | |
16 | MON | Sauber Ferrari | 0 | |
17 | NZL | Scuderia Toro Rosso Honda | 0 | |
18 | CAN | Williams Mercedes | 0 | |
19 | FRA | Haas Ferrari | 0 | |
20 | RUS | Williams Mercedes | 0 |
Pos | Team | Pts |
---|---|---|
1 | Mercedes | 85 |
2 | Ferrari | 84 |
3 | Red Bull Racing TAG Heuer | 55 |
4 | McLaren Renault | 28 |
5 | Renault | 25 |
6 | Scuderia Toro Rosso Honda | 12 |
7 | Haas Ferrari | 11 |
8 | Sauber Ferrari | 2 |
9 | Force India Mercedes | 1 |
10 | Williams Mercedes | 0 |
Quite a show, @DanielRicciardo 🙌#ChineseGP #F1 pic.twitter.com/mljDzwADOK
— Formula 1 (@F1) April 15, 2018