Lewis de Monaco
26 mai 2019Hamilton a adus echipei Mercedes a șasea victorie consecutivă din 2019
Având designul bazat pe prototipul prezentat în 2017 la Geneva, noul SUV este al doilea Hyundai pe hidrogen după ix35/ Tucson Fuel Cell, care a devenit în anul 2013 primul autovehicul Fuel Cell produs în masă. Compania a demarat cercetarea în domeniul tehnologiei celulelor de combustibil în anul 1998, dezvoltând primul vehicul cu celulă de combustibil bazat pe SUV-ul Santa Fe, în cadrul unei colaborări cu CaFCP (Parteneriatul California pentru celulele de combustibil).
În comparaţie cu predecesorul sau, noul model furnizează 163 CP, are un randament sporit cu 20% şi asigura o pornire la rece la temperaturi mai scăzute (-30 grade Celsius). Pentru mai multă eficientă, performanţele celulei de combustibil, consumul de hidrogen şi componentele cheie au fost optimizate. Autovehiculul vizează o autonomie de aproximativ 800 km cu un plin de hidrogen (conform noului ciclu european de conducere – NEDC).
Hyundai va prezenţa noul SUV pe hidrogen la începutul anului viitor în Coreea, apoi pe pieţele nord-americane şi europene. Compania va lua în considerare şi extinderea disponibilităţii în regiunile cu potenţial de creştere pentru vehiculele ecologice, cum ar fi China.