Test drive Opel Zafira 2,0 CDTi 170 CP Innovation S/S

Prima Impresie Reporter Test Drive

Alt univers, aceeaşi dimensiune

Adevăratul lux este spaţiul”, spunea pe vremuri o reclamă a unui constructor de automobile care a contribuit considerabil la răspândirea caroseriei monovolum. Întradevăr, spaţiul în interior este principalul motiv pentru care cumperi un astfel de automobil: nicio altă varianta de caroserie nu îl bate la acest capitol. Chiar dacă trăim o epoca în care versatilitatea este asociată mai degrabă cu moda SUV, trofeul de campion al versatilităţii străluceşte încă prin parbrizul larg ca o vitrină al “MPV”-urilor. Oricât ar fi de mare, un SUV nu egalează combinaţia dintre spaţiul longitudinal şi vertical, modularitatea interiorului şi flexibilitatea utilizării, de la călătoriile cu familia la transportul de obiecte voluminoase.

Zafira şi-a făcut loc cu succes în familia modelelor Opel de segment C, încă din 1999. Actuala generaţie are multe calităţi prin care atrage atenţia familiştilor şi cărăuşilor de ocazie poate fi soluţia cea mai practică.

Probabil un designer nu poate face minuni în această categorie, dacă vrea menţină spiritul practic pe primul loc. Orice act de curaj s-ar putea transforma într-un sacrificiu inutil, aşa cum s-a văzut pe piaţa monovolumelor, în câteva rânduri. Opel Zafira merge în continuare pe reţeta sigură: apariţie robustă, spate practic şi parte frontală care compensează prin prospeţime şi, o recunoaştem, chiar dinamism. Mai exact: arată bine, are o alură tinerească, nu pare o vitrină pe roţi ca alte monovolume.

 
Fără ignoraţi accesibilitatea excelentă, luaţi un loc la volanul noului Zafira şi veţi uita de “poziţia înalta de SUV”. Pentru şi Zafira are o poziţie la fel de înalta, însă mai natural de găsit şi care beneficiază de o vizibilitate aproape perfectă în toate direcţiile, graţie suprafeţei vitrate generoase, formei rotunjite ca de avion, montanţilor subţiri şi distanţei considerabile faţă de parbriz. Designul planşei de bord urmează aceste forme rotunjite şi grupează, la fel de natural, display-ul multifuncţional cu touchscreen şi comenzile climatizării. Notaţiva însă undeva, nu pierdeţi timpul când veţi avea nevoie: pentru a găsi priza USB, trebuie pipăiţi tavanul spaţiului de depozitare de pe consola centrală, din dreptul schimbătorului de viteze şi deschideţi micul capac, care coboară dezvăluind brichetă şi priza USB.

 
Încă un sfat şi gata: înainte de a deschide torpedoul, evaluaţi spectacolul de ingeniozitate al “ansamblului cotierădin Zafira. Este de nota zece. Cotiera, plasată la înălţimea potrivită, include un mic spaţiu de depozitare şi culisează oricât aveţi nevoie. Dacă o ţineţi mai retras, puteţi folosi un suport pentru două pahare de dimensiuni diferite, suport care culisează şi el. Dacă îl retrageţi şi pe acesta sub cotiera, găsiţi alt capac culisant ce dezvăluie un lung şi generos spaţiu pentru obiecte. Iar în cadrul aceleiaşi console, pasagerii din spate au la dispoziţie un sertar încăpător şi un lăcaş cu capac culisant. Apoi puteţi deschide torpedoul. Nu-i aşa nu mai contează cât de mic este?

Cei trei pasageri din rândul doi au la dispoziţie un spaţiu generos pentru picioare şi trei scaune separate, identice, un pic mai înguste decât cele din faţă. Acestea se rabatează independent şi pot culisa în favoarea portbagajului sau pentru a creşte nivelul bunei dispoziţii în rândul trei, al cărui spaţiu pentru picioare, mai redus în sens longitudinal, recomandă găzduirea pasagerilor înalţi în rândul doi.

Spaţiul pe înălţime este excelent pentru toţi pasagerii. nu uităm vorbim despre o “compactăşi mai mult spaţiu nu se putea obţine pentru rândul trei. Este mai mult loc pentru pasageri şi bagaje decât într-un break de segment superior sau SUV, cu menţiunea ocupantul locului din mijloc din rândul doi este mai puţin răsfăţat decât “vecinii” din lateral, din cauza “ansamblului cotieră” descris mai devreme, care fură puţin din spaţiul pentru genunchi. Opţional, în rândul doi se poate amenaja un sistem de tip lounge, rabatând scaunul central şi transformându-l într-o cotieră dublă.

Când nu este nevoie de ele, scaunele din rândul trei se rabatează, la acelaşi nivel cu portbagajul. Capacitatea acestuia este enormă în configuraţia cu 5 locuri, 710 litri sub protecţia orizontală rulantă. Forma regulată, deschiderea largă a haionului şi podeaua joasă facilitează încărcarea ca într-o dubiţă, iar dacă se rabatează şi rândul doi chiar puteţi încărca la fel ca într-un van compact. Însă Zafira oferă avantajul de a va bucura de toate acestea cu finisajele şi confortul la standardele ultimei generaţii de compacte Opel.

Dimensiuni

Lungime 4666 mm
Lăţime 1884 mm
Înălţime 1660 mm
Ampatament  2760 mm

Alături de spaţiu, la confortul din Zafira contribuie insonorizarea remarcabilă, zgomotul motorului fiind mai accentuat doar la accelerările serioase, altfel nu se aude nici la viteze de autostradă. Suspensiile privilegiază confortul, asa că denivelările nu deranjează nici prin şocuri, nici prin zgomote neplăcute.
Nivelul ridicat de confort nu anihilează plăcerea de a conduce. Oscilaţiile datorate caroseriei înalte şi ruliul sunt destul de reţinute pentru un monovolum, aşadar comportamentul Zafirei nu dezamăgeşte când cel aflat la volan uită de responsabilităţile capului de familie şi profită un pic de disponibilitatea la sprint a motorului turbodiesel de 2 litri şi 170 de cai-putere.

Date tehnice

Capacitate cilindrică 1956 cmc
Putere 170 CP la 3750 rpm
Cuplu maxim 400 Nm/1750-2500 rpm
Acceleraţie 0-100 km/h 9,8 secunde
Viteză maximă 208 km/h

Transmisia manuală în şase trepte, ergonomia postului de conducere, vizibilitatea şi cuplul de 400 Nm fac echipa bună cu direcţia şi şasiul, într-un cocktail care îndulceşte călătoriile când se termină autostrada. Motorul se relaxează silenţios cu 2.200 de rotaţii pe minut şi 130 km/h însă, chiar şi în modul de rulare ECO, oferă satisfacţii când i se cer sprinturi şi reprize. Consumul este sensibil, desigur, la condiţiile de trafic şi la cât de tare profitaţi de cei 170 de cai. Dacă la viteze legale de autostradă coboară sub 6 litri/100 km, în traficul bară la bară din Bucureşti poate atinge 11 litri/100 km.

Consum

Urban 6,4 l/100 km
Extraurban 4,5 l/100 km
Combinat  5,2 l/100 km

Pentru cine are nevoie de o maşină confortabilă şi polivalentă, fără costuri uriaşe de achiziţie şi întreţinere, Zafira oferă mai mult spaţiu decât un break sau un SUV şi rămâne o referinţă în categoria monovolumelor compacte.
 
Chiar şi complet echipat, modelul Opel are un preţ competitiv în raport cu spaţiul şi confortul său şi oferă o grămadă de tehnologie, de la OnStar cu wi-fi la Flex-Ride cu sistem de control continuu al amortizării CDC.

Accesoriile disponibile, cum este suportul de biciclete integrat complet în bara de protecţie spate, multiplică valenţele practice ale Zafirei. Trebuie doar descoperi singur dacă nu cumva, în formele simple ale caroseriei monovolum încap cel mai bine toate “lucrurile” importante pe care ţi le doreşti de la o maşină de familie. Cine ştie, poate eşti genul care se simte mai confortabil într-o ţinută lejeră, decât în frac.

Portbagaj

Volum cu trei rânduri de scaune 152 litri
Volum cu două rânduri de scaune 710 litri
Capacitate maximă 1860 litri

Preţ de listă: 26.700 euro cu TVA

 

Oferte speciale

Reducere la filtre pentru Citroen

Discountul de 20% este valabil până pe 19 aprilie 2019

Ford Focus, de la 14.950 euro cu TVA

Oferta include prima de casare, pachetul Trend Edition și garanție extinsă 

1-8 Martie, „Săptămâna SUV-urilor Opel”

Constructorul german a pregătit oferte speciale pentru prima săptămână din luna martie

Kia Ceed cu 0% dobânda anuală

Oferta este valabilă pentru achiziționarea de către persoane juridice

Jeep Renegade Trailhawk

Discunt extrem: 9700 euro, fără TVA!