Test Drive Renault Talisman Intens Energy 1,6 dCi 160

Prima Impresie Reporter Test Drive

Prezent pe piața din România din 2016, Renault Talisman este una dintre cele mai interesante propuneri, din punctul de vedere al raportului preț-calitate, ale segmentului D. În ciuda acestui fapt, doar 496 exemplare și-au găsit clienți în România, până la finalul lui februarie 2018. Poate din cauza tendinței clienților de a se orienta către mărcile de lux când vine vorba de “limuzine”sau poate în lipsa unei expuneri suficiente a publicului la acest brand, cu tradiții solide de performanță și siguranță, Talisman nu este unul dintre cele mai familiare modele de clasa D.

Atrași cu prețul, românii au găsit plusurile și minusurile Renault în special la modelele compacte, mai accesibile. Însă prezența francezilor în clasele superioare nu este nouă și nici exotică. În segmentul D, ultimii patru reprezentanți ai mărcii au fost modelele 21 și cele trei generații Laguna.

Talisman duce mai departe lupta berlinelor Renault în segmentul D, amenințat și el de invazia SUV, chiar și din interiorul gamei. Iar în urma testului nostru am aflat că arma sa constă în  personalitatea la polul opus față de cea a actualelor SUV. Pornind de aici, va fi mai ușor să înțelegeți dacă pachetul Renault Talisman vi se potrivește sau nu.

foto Mihai Chiru

Fără a emite afirmații subiective asupra denumirii Talisman, menționăm că unii o pot considera neobișnuită pentru… un obiect atât de mare. Sperăm că Renault și-a făcut bine temele, ca de obicei, prin studiile specifice și că nu a vrut să implice norocul în lupta de clasă.

Designul trădează ținta lui Talisman și anume farmecul mai degrabă musculos al berlinelor germane. Agresiv, impunător și extravagant, cu mult crom, Talisman se remarcă printr-o parte frontală foarte elaborată și experimentează o combinație inedită între plafonul arcuit, ca al unui coupe și al treilea volum masiv, de berlină tradițională.

Interiorul este mai cuminte, având ceva din atmosfera elegantă, distinsă, a strămoșului Safrane. Talisman reușește acest lucru în stil modern, cu planșa de bord dominată de sistemul multimedia R-Link 2, cu touchscreen de 8,7 inch. Pielea și inserțiile de tip lemn decorează planșa de bord și panourile ușilor, într-un habitaclu foarte spațios pentru patru persoane, un al cincilea pasager fiind incomodat de duritatea locului din mijloc, mai înălțat. Pe înălțime spațiul este doar suficient în spate, pentru persoane mai înalte de 1,85 metri, din cauza plafonului panoramic. Acesta este luminos, contribuind atât la estetica exteriorului cât și la eleganța interiorului.

Nivelul de finisare al câtorva elemente din plastic, comparabil cu al gamei Megane din segmentul C, contrastează cu alte detalii rafinate ca spațiile de depozitare din uși căptușite, amintind că prețul foarte competitiv nu se putea obține împăcând toate caprele cu varza.

Talisman stă bine la capitolul spații de depozitare. Ergonomia comenzilor și a sistemului de infotainment, complet și personalizabil la extrem, este la același nivel descris la Koleos.

Răsfățul continuă cu scaunele cu masaj, încălzite și ventilate, pentru șofer și pasager, standard la versiunea testată, Intens. Sistemul audio este un Bose capabil să satisfacă orice exigențe, păcat că în gama de România nu am identificat opțiunea cd player pentru torpedou, disponibilă în Franța.

Portbagajul foarte spațios, cu tot cu roată de rezervă, dezamăgește la finisare, din cauza metalului la vedere și a boxelor expuse în partea superioară. După ce cobori din habitaclul elegant, superdotat și deschizi portbagajul automat “handsfree”, te bucuri că poți transporta ca un vagon apoi îți piere zâmbetul când vezi zona superioară, atât de expusă încât pare că lipsește ceva.

Lungime 4,85 m
Lățime 1,87 m
Înălțime 1,46 m
Ampatament 2,81 m
Portbagaj 515 litri

Am spus mai devreme că arma lui Talisman constă în personalitatea la polul opus față de un SUV. Ne-am referit la dinamică și la modul în care aceasta influențează confortul, care din punctul de vedere al spațiului, ergonomiei și tehnologiei nu este mai prejos decât la Koleos. Dacă SUV-urile merg pe versatilitate și mobilitate pe orice drum iar berlinele din segmentul D privilegiază confortul la rulare, Talisman se dovedeste un specialist în călătoriile lungi, cu o agilitate necunoscută competitorilor. Adică se plasează într-o zonă care nu este expusă la alternative crossover/SUV.

Talisman a pus la bătaie pentru acest rezultat o tehnologie lansată pe Renault Laguna Coupe și aflată în curs de expansiune acum printre „sportive”, inclusiv la Ferrari: 4Control. Adică patru roți directoare, pentru un control mai precis al direcției. 4Control asigură un sprijin superior al punții spate în viraje și permite parcurgerea acestora cu viteze mai ridicate, în siguranță, Talisman fiind capabil de manevre precise și rapide, care la rivalele de dimensiunile sale ar fi implicat derapaje.

Sistemul Multisense presupune selectarea mai multor moduri de funcționare pentru 4Control, amortizoare, motor, transmisie și direcție. Acest ansamblu, 4Control cu Multisense, face din Talisman o mașină apreciată de amatorii condusului sportiv, care nu se lasă adormiți de scaunele cu masaj și vor să se bucure de un ritm alert și de adrenalina virajelor. Talisman oferă un nivel superior de precizie, incomparabil cu alte berline cu tracțiune față, de talia sa. Da, este mai sportiv.

Ruliul este prezent în mică măsură, chiar și în configurația Sport a suspensiilor și poate descuraja amatorii, însă contribuie la potențialul de feedback al ansamblului, care avertizează apropierea de limita. De asemenea, puntea spate viratoare poate surprinde prin dinamica neobișnuită, dar între timp ai ieșit perfect din viraj. Cu alte cuvinte, Talisman poate să facă ceea ce fără 4Control ar fi fost permis fie mașinilor mult mai compacte, fie celor cu o setare mult mai sportivă.

Cilindree 1598 cmc
Putere 160 CP
Cuplu maxim 380 Nm/1750 rpm
Demaraj 0-100 km/h 9,4 s
Viteză maximă 215 km/h

Și direcția este precisă, iar rapiditatea cu care transmisia automată cu dublu ambreiaj schimbă cele șapte trepte compensează puterea motorului de doar 160 de cai. A spune “doar 160” este nedrept pentru un diesel biturbo de 1,6 litri, dar se justifică pentru ditamai caroseria și ținuta de drum, care poate duce mai mult. Cuplul de 380 Nm oferă reprize satisfăcătoare și propulsează cu lejeritate masivul Talisman. Renault a păstrat pentru modelele RS abilitățile super-sportive dobândite ca echipă și furnizor de motoare din Formula 1 și ne-a configurat un automobil perfect pentru deplasări lungi, în siguranță, cu o stabilitate excelentă și un consum mediu real de doar 6,3 litri/100 km.

extra-urban (l/100km) 4,4
urban (l/100 km) 5,1
mixt (l/100km) 4,5

Așadar, autostrada și drumurile naționale ar fi mediul ideal pentru Talisman, care se dovedește un instrument de precizie pentru asfaltul de calitate. Garda la sol joasă, suspensiile mai mult sau mai puțin rigide în toate tipurile de setare dar niciodată prea confortabile, plus lățimea caroseriei nu recomandă străduțele desfundate sau prea înguste, în ciuda sistemului de parcare automată sau a capacității excelente de întoarcere. Însă “la drum întins” se comportă exemplar: consumă puțin și se conduce rapid, cu plăcere.

Alături de talentul deosebit la deplasări interurbane, Talisman mai are un avantaj: raportul preț-calitate. Este disponibil în trei versiuni de echipare, cu prețurile pornind de la 22.250 euro. În echiparea testată, Intens, cu motor diesel biturbo și transmisie automată cu dublu ambreiaj, costă 31.800 de euro, dotarea standard incluzând totul în materie de siguranță pasivă, interior din piele, scaune încălzite și ventilate cu masaj, volan încălzit, senzori de presiune, cruise control, blind spot warning, grupuri optice LED, sistemul multimedia cu GPS și touchscreeen de 8,7 inch.

Adăugând trapă (1000 euro), sistem audio Bose (500 euro), 4 Control cu Multisense (1500 euro), Pack Securitate (frânare activă de urgență, alertă distanță de siguranță și cruise control adaptiv la 400 euro), Pack Asistență la condus (comutare automată lumini, alertă depășire bandă, Head-up display la 500 euro) și Pack „Easy parking” (asistență la parcare „mâini libere” și sistem automat de deschidere portbagaj la 600 euro), avem prețul unui Talisman “full options”: 36.800 euro. Preț de listă, fără reducerile disponibile.

Vezi oferta Renault Talisman prin programul RABLA 2018

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Oferte speciale

Reducere la filtre pentru Citroen

Discountul de 20% este valabil până pe 19 aprilie 2019

Ford Focus, de la 14.950 euro cu TVA

Oferta include prima de casare, pachetul Trend Edition și garanție extinsă 

1-8 Martie, „Săptămâna SUV-urilor Opel”

Constructorul german a pregătit oferte speciale pentru prima săptămână din luna martie

Kia Ceed cu 0% dobânda anuală

Oferta este valabilă pentru achiziționarea de către persoane juridice

Jeep Renegade Trailhawk

Discunt extrem: 9700 euro, fără TVA!