Lewis de Monaco
26 mai 2019Hamilton a adus echipei Mercedes a șasea victorie consecutivă din 2019
A doua generație a crossover-ului Renault, experimentat deja în detaliu de motordeal.ro în test-drive-ul publicat aici, beneficiază de un upgrade al gamei. Acesta presupune echipamente și finisaje noi, nu multe dar importante.
Designul exterior și denumirile versiunilor de echipare au rămas la fel, însă prețul a crescut. Life dCi 175 X-Tronic, Zen dCi 175 X-Tronic 4wd și Intens dCi X-Tronic 4wd costă acum 32.200 euro, 35.200 euro și, respectiv, 39.200 euro, inclusiv TVA. Prețurile de listă anterioare erau 30.950, 33.950 și, respectiv, 38.000 euro, inclusiv TVA.
Toate versiunile au acum în dotarea standard jantele de 19 inch, care în trecut erau pe lista dotărilor opționale, echiparile anterioare ofereau doar 17 inch sau 18 inch. Trapa panoramică a dispărut din lista opționalelor. În schimb, încă de la echiparea de baza, dotarea standard s-a îmbogățit cu elemente importante pentru siguranță, aspect important pentru cei ce achiziționează un astfel de vehicul pentru familie, ideal în călătoriile lungi. Acestea se numesc „frânarea activă de urgență cu sistem de avertizare la coliziunea frontală și protecție pietoni” și alertă la depășirea benzii de rulare. Versiunea testată, Intens, include în plus sistemul cruise control adaptiv.
Astfel, lui Koleos îi șade și mai bine cu drumul lung. La vitezele de autostradă, acolo unde vocea motorului diesel de 2,0 litri este înlocuită de foșnetele aerodinamice, asta dacă nu cumva se dezlănțuie boxele Bose, un plus de siguranță nu strică. Monotonia este dușmanul atenției și nici pasagerii sau muzica tare nu se lasă mai prejos, câteodată. Însă sistemul cruise control adaptiv va păstra distanța de siguranță, la apropierea de un alt vehicul este suficient să schimbi banda și dispozitivul va efectua depășirea. Musai cu semnalizare, pentru că altfel, conversația sau muzica vor fi întrerupte de baraitul de avertizare a depășirii benzii de rulare. În mod ciudat, aceste echipamente au lipsit la lansare, deși sunt prezente la alte modele din gama Renault. Însă prezența lor ar trebui să crească interesul pentru Koleos, un SUV confortabil, sigur, cu design impunător și un raport preț-calitate foarte bun.
Interiorul foarte spațios pentru pasageri, indiferent de talia lor, arată ca un mic salon de lux, dacă se alege pielea de culoare deschisă. Nu lipsesc noutățile nici la capitolul finisare, chiar dacă este vorba doar de mici detalii. Inserțiile negre au fost înlocuite cu unele care imită lemnul, contribuind la atmosfera elegantă. Chiar fără pretențiile premium ale celor care se dau ECO doar când vorbesc despre emisii, apoi mobilează habitaclul ca pe un palat regal. Cum anumite elemente inferioare ale planșei de bord și ale portierelor erau mai degrabă robuste decât încântătoare la atingere, a apărut finisajul în stil piele pe jumătatea inferioară a planșei de bord, negru.
Va fi oare suficient și vom vedea mai multe Koleos pe drumurile patriei? Platforma tehnică este în comun cu X-Trail iar silueta robustă amintește de cea a unui best-seller de lux, Touareg. Însă românii, cărora nu le ține suficient de cald brandul Renault la prețul de 40.000 euro, nu prea sunt accesați nici de Ricciardo, ocupat cu testele F1 de la Barcelona, nici de marketingul cu privirea jos, axat pe prețuri și programul Rabla. Și uite că am elucidat și misterul numelui Talisman, prezent în gama de vârf a constructorului francez.